SAS öppnar 45 nya linjer under 2013

November 23, 2012 07:00

-  Många av våra kunder väljer SAS både för resor i tjänsten och privat. De uppskattar bl. a vårt omfattande nätverk, våra tidsbesparande tjänster och vår prisbelönta punktlighet. Därför är vi extra stolta över att erbjuda våra kunder hela 45 nya linjer att välja bland under 2013. Det inneb��r att vi fortsätter att vara det bolag som har Nordens största utbud av flygresor, säger Joakim Landholm, kommersiell chef på SAS.

Att SAS öppnar 45 linjer under 2013 är helt i linje med SAS målsättning att se till individens hela resebehov.

Säljstart för de nya linjerna sker successivt under måndagen den 26 november.

Nya linjer från Sverige:
Från Stockholm till Innsbruck, Pula, Palermo, Cagliari, Thessaloniki, Tel Aviv, Pristina, Alanya
Från Göteborg till Nice, Pristina, Östersund

Nya linjer från Norge:
Från Oslo till Salzburg, Berlin, Budapest, Santorini, Cagliari, Palermo, Pristina, Valencia, Malta, Lisbon, Athens, Tenerifa, Pula
Från Bergen till Dubrovnik, Antalya
Från Trondheim till Split
Från Stavanger till Antalya

Nya linjer från Danmark:
Från Köpenhamn till San Francisco, Budapest, Prague, Biarritz,Newcastle, Cagliari, Palermo, Alanya, Thessaloniki, Pula

Nya linjer från Finland:
Från Helsingfors till Paris, Rome, Prague, Geneva, Östersund
Från Turku till Kittilä
Från Tampere till Kittilä
I kombination med 45 nya linjer utökar SAS även frekvenserna på många av sina befintliga inrikes- och europalinjer under 2013.

Se även http://www.sas.se/sv/erbjudanden/sas-nya-linjer/För ytterligare information, kontakta:
Elisabeth Manzi
Presschef, SAS
Telefon: +46 70 997 4893
E-mail: Elisabeth.Manzi@sas.seSAS är Skandinaviens ledande flygbolag (http://www.sas.se/) med dagliga flygresor till destinationer (http://www.sas.se/resmal/) i Europa, USA och Asien. SAS är medlem i Star Alliance™ och kan tillsammans med 26 partners erbjuda över 1300 resmål världen över i 190länder. För mer information, besök www.sas.se.