SAS satsar mer på Polen

May 29, 2012 14:00

SAS blir det första nätverksbolaget som flyger på Lodz, Polens tredje största stad med en befolkning på 1,2 miljoner människor.

–       Polen är en mycket viktig marknad för oss. För kunder som reser från Sverige så erbjuder vi en smidig transfer via Köpenhamn till alla våra polska destinationer. Tidigare i år började vi flyga mellan Köpenhamn och Katowice och i höstas startade vi även direktflyg från Stockholm till Gdansk. SAS kommer nu att flyga till sex destinationer i Polen och erbjuder åtta linjer från hela Skandinavien, säger Joakim Landholm, kommersiell chef, SAS.

Den nya rutten, SK773/SK774, kommer att flyga varje dag förutom lördagar med en CRJ200, som har 50 platser. SK773 avgår från Köpenhamn kl 12.20 och anländer i Lodz kl 13.35. SK774 avgår från Lodz kl 14.15 och anländer till Köpenhamn kl 15.30. Avgångarna erbjuder goda transfermöjligheter till och från hela Skandinavien.

Från och med den 29 oktober så erbjuder SAS totalt åtta flyglinjer mellan Skandinavien och Polen: Stockholm-Gdansk, Oslo-Gdansk, Köpenhamn-Gdansk, Köpenhamn-Lodz, Köpenhamn-Katowice, Köpenhamn-Poznan, Köpenhamn-Warszawa och Köpenhamn-Wroclaw.

För övrig information kontakta:

Malin Selander
Pressansvarig Sverige, SAS
Telefon: +46 70997 4065
E-mail: malin.selander@sas.seSAS är Skandinaviens ledande flygbolag med billigt flyg (http://www.sas.se/Billigt-flyg/) till resmål i Europa, USA och Asien. SAS erbjuder flest lågprisbiljetter (http://www.sas.se/) i Skandinavien, med flygpriser inom Skandinavien, SAS lågpriskalender (http://www.sas.se/sv/erbjudanden/Lagpriskalender/?WT.ac=start_lagpriskalender) ger en smidig överblick på våra inrikesflyg (http://www.sas.se/Inrikesflyg/) och utrikesflyg (http://www.sas.se/Utrikesflyg/). För mer information, besök www.sas.se.