SAS satsar på Östersund

January 19, 2012 10:00

Med start den 4 mars ökar SAS antalet flygningar mellan Östersund och Stockholm. Detta innebär att SAS flyger upp till 12 flygningar dagligen till och från den populära skiddestinationen under vardagarna.Med start den 4 mars i år ökar SAS antalet avgångar mellan Östersund (http://www.sas.se/sv/resmal/Ostersund/flyg/?WT.mc_id=X6166) och Stockholm. De nya avgångarna är en kvällsavgång kl 20.30 från Arlanda till Östersund söndag till torsdag och sedan en morgonavgång från Östersund till Arlanda kl 7.15 måndag till fredag.

–  Våra kunder i Östersund har efterfrågat fler avgångar på morgonen och vi är glada över att nu kunna erbjuda fler platser genom två morgonavgångar, kl 6:30 och 7.15, för våra morgonpigga affärsresenärer, säger Peter Nilsson, Inrikeschef.

Ökningen betyder att SAS (http://www.sas.se) ökar valmöjligheterna för sina kunder under hela sommarprogrammet i och med fler avgångar under vardagarna. Ökningen, som börjar redan den 4 mars, innebär också att fler platser finns tillgängliga för skidsugna resenärer som önskar besöka Åre under mars månad.

Du kan läsa mer om alla SAS inrikesnyheter på www.sas.se/inrikes (http://www.sas.se/inrikes) och för mer information om SAS tidtabell se www.sas.se/tidtabell (http://www.sas.se/tidtabell) eller kontakta:

Per Risne
Stationsledare Östersund
SAS
Per.risne@sas.se (Per.risne@sas.se)

www.facebook.com/sas (http://www.facebook.com/sas)
www.twitter.se/sas (http://www.twitter.se/sas)
www.youtube.com/flysas (http://www.youtube.com/flysas) SAS är Skandinaviens ledande flygbolag med billigt flyg (http://www.sas.se/Billigt-flyg/) till resmål i Europa, USA och Asien. SAS erbjuder flest lågprisbiljetter (http://www.sas.se/) i Skandinavien, med flygpriser inom Skandinavien, SAS lågpriskalender (http://www.sas.se/sv/erbjudanden/Lagpriskalender/?WT.ac=start_lagpriskalender) ger en smidig överblick på våra inrikesflyg (http://www.sas.se/Inrikesflyg/) och utrikesflyg (http://www.sas.se/Utrikesflyg/). För mer information, besök www.sas.se (http://www.sas.se/).