SAS settes pris på i sosiale medier

February 13, 2012 13:40

For andre år på rad mottar SAS en prestisjetung WEBBIE Award. I år vant SAS kategorien beste bruk av sosiale medier med kampanjen ”Sommerflyet 2012” (http://www.sas.no/sommerflyet2012). I fjor vant SAS også en WEBBIE for beste online-kampanje med ”Love is in the air”Hvert år deler det britiske bransjenettstedet FlightGlobal.com ut priser til bransjeaktører som hard e beste nettsidene og de beste sosiale medie-aktivitetene. Det var her SAS utmerket seg også i år med en av sine onlinekampanjer.

Under kampanjen Sommerflyet fikk norske Facebook-fans stemme frem en ny destinasjon som SAS skulle begynne å fly under sommeren 2012 fra Oslo. Mer enn 5000 personer deltok, og mer enn en tredjedel stemte på vinnerdestinasjonen – den tyrkiske badebyen Alanya (GZP).Nå i sommer, mellom 3. juli og 16. august flys ruten to ganger i uken med Boeing 737-700.

SAS var en verdig vinner i følge juryen, som mener at kampanjen potensielt forandrer måten flyselskapene i fremtiden arbeider når det gjelder hvordan de vurderer og velger nye destinasjoner. – Dette beviser at det går an å gjøre små satsninger i sosiale medier som gir en bra avkastning på investering. Noe som har vært vanskelig å stadfeste tidligere sier Mary Kirby i FlightGlobals jury.

– Å bli satt pris på for vårt arbeid i sosiale medier på denne måten, to år på rad av FlightGlobal er en stor ære. Vi har flere spennende aktiviteter planlangt i sosiale medier og på nett fremover, og vi håper våre venner kommer til å sette pris på våre kommende aktiviteter i tiden som kommer, sier Christian Kamhaug, Head of Social Media i SAS. Blant annet kjører vi nå kampanjen Norges punktligste person (http://www.facebook.com/SAS?sk=app_146440475465219) på Facebook.com/SAS der hovedpremien er 100.000 kroner i reiser og bildet sitt på et av våre fly!

SAS Facebook-side – www.facebook.com/SAS – ble under Social Media Awards i Oslo 8. februar fremhevet som en av de ti beste Facebook-sider i Norge, og er med sine nesten 170.000 følgere det mest populære flyselskapet i Norden på Facebook

For ytterligere informasjon, kontakt:

Christian Kamhaug
Head of Social Media
SAS
Telefon: +47 95 71 55 77
e-post: chk@sas.se SAS er Skandinavias ledende flyselskap med billige flybilletter (http://www.sas.no/lavpriskalender/) til destinasjoner (http://www.sas.no/reise/) i Europa, USA og Asia. SAS tilbyr flest lavprisbilletter i Skandinavia med flypriser internt i Skandinavia. SAS’ lavpriskalender gir et smidig overblikk på både innenriksfly og utenriksfly. For mer informasjon, besøk www.sas.no.