SAS tar ett första steg mot framtidens ombordtjänster

December 21, 2012 11:00

Med start den 21 december förstärker SAS sin WiFi ombordprodukt genom att lansera en ny startsida med digitala underhållningstjänster kostnadsfritt för alla passagerare.SAS lanserar en första version av den nya WiFi startsidan med kundanpassat innehåll i form av både tjänster och underhållning utan avgift. SAS har valt att samarbeta med välkända partners såsom Dagens Nyheter, Dagens Næringsliv och International Herald Tribune. Kunderna kommer också att kunna lyssna på Sveriges mest uppskattade podcast, Alex & Sigges, med profilerna Alex Schulman & Sigge Eklund. Det finns också fri tillgång till SAS hemsida (http://www.sas.se), restips, crowdsourcing plattformen My SAS Idea och EuroBonusshoppen. Kunderna kan dessutom välja att köpa full internetaccess om så önskas. Internetuppkoppling ingår fortsättningsvis för SAS kunder som reser i Economy Extra eller Business samt för EuroBonus Guldmedlemmar.

SAS kommer att vidareutveckla innehållet i samarbete med kunderna via SAS crowdsourcing plattform My SAS Idea (http://mysasidea.flysas.net/). Där uppmuntras kunderna ge feedback och komma med egna förslag på framtidens ombordtjänster och innehåll.

–       Tjänsten vi presenterar är ett första steg mot vår framtida vision för SAS WiFi, som på sikt kommer innehålla skräddarsydd och individualiserad underhållning i form av musik, film, spel, shopping och annat våra kunder uppskattar. Via My SAS Idea får vi idéer från våra kunder som kan bidra till vårt arbete med att utveckla framtidens ombordtjänster. På så vis säkrar vi att innehållet blir så kundanpassat och nyskapande som vi strävar efter, säger Philip Wågnert, Chef för Produktutveckling på SAS.

I slutet av januari kommer samtliga SAS flygmaskiner som är utrustade med WiFi att kunna erbjuda ombordtjänster och underhållning utan avgift. Mer information finns på www.flysas.com/wifi

För ytterligare information, kontakta:

Malin Selander
Pressansvarig Sverige, SAS