SAS var verdens punktligste flyselskap i april måned

May 10, 2012 09:15

Scandinavian Airlines ble i april måned igjen verdens punktligste flyselskap. SAS var det eneste større flyselskapet som hadde en punktlighet på over 90 % i forrige måned, med en score på 90,78 %. De tre siste årene har også SAS blitt kåret til Europas punktligste flyselskap.

”Vi er svært stolte av å inneha en punktlighet i verdensklasse, noe vi vet er høyt verdsatt av de tusenvis av passasjerer som reiser med oss hver dag. Våre ansatte jobber hardt for å sikre at vår daglige drift går så effektivt som mulig, og kombinert med produkter som Fast Track, SAS Smart Pass og våre enkle innsjekkingsmuligheter via mobil gir vi et uslåelig tilbud til våre kunder,” sier Rickard Gustafsson, CEO, Scandinavian Airlines.

I april ankom 17 782 ut av 19 701 flygninger på tid. SAS Groups datterselskaper Widerøe og Blue1 var også blant Europas mest punktlige, med score på henholdsvis 91,95 % og 90,17 %. Widerøe er klassifisert i kategorien regionale flyselskaper, mens SAS tilhører gruppen av større flyselskaper.

Data for målingene kommer fra den uavhengige kilden Flightstats. Flightstats måler over 150 000 flygninger per dag, arkiverer dataene for analyse og publisering, og tilbyr hver dag sanntids flyinformasjon til millioner av passasjerer verden over. For mer informasjon, besøk www.flightstats.com. SAS er plassert i kategorien ”Major airlines”.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt Knut Morten Johansen, informasjonssjef i Norge
Telefon: 95719211 og  e-mail: knut-morten.johansen@sas.noSAS er Skandinavias ledende flyselskap med daglige flyreiser (http://www.sas.no/) til destinasjoner i Europa, USA og Asia. SAS er medlem av Star Alliance og kan sammen med 26 partnere tilby over 1000 reisemål (http://www.sas.no/reise/) i over 175 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no.