Avtale på 910 millioner inngått mellom SAS og Apollo

November 20, 2013 08:00

SAS og Apollo fortsetter sitt samarbeid, gjennom at Apollo har valgt SAS som sin største eksterne flysamarbeidspartner utover deres eget selskap, Novair. Viktige faktorer for å velge SAS har vært selskapets mulighet til å tilby en fleksibel flyflåte med store og mindre fly, og en trygg og pålitelig produksjon.

– Vi er svært stolte over at Apollo enda en gang har valgt oss som partner. Takket være vår flyflåte kan Apollo tilby sine kunder direktefly fra flere Skandinaviske avreiseflyplasser, og vi ser fram til å ønske Apollos kunder om bord hos oss, sier Annelie Nässén, Vice President Global Agent Sales, SAS.

– Vi har samarbeidet med SAS i mange år. Det gir oss større fleksibilitet å bruke et eksternt flyselskap i tillegg til vårt eget Novair. Det er spesielt viktig når det er uroligheter ute i verden, hvor avtalen med SAS gir mulighet til å endre flyprogrammet på kort tid. Nylig flyttet vi fly fra Egypt til nye reisemål som for eksempel Madeira, sier administrerende direktør Mats Dahlquist, Kuoni Nordic.

Takket være samarbeidet kan Apollo tilby sommeravganger fra 17 byer i Norge, Sverige og Danmark til over 20 destinasjoner ute i verden. Fra Norge flyr SAS fra 11 byer for Apollo.