Betalning via faktura och delbetalning nu möjligt hos SAS

December 5, 2013 12:40

SAS erbjuder sina kunder flera olika möjligheter att betala sin resa såsom bankkort, kreditkort och direktbetalning via sin internetbank. Som ett av de första flygbolagen i Europa ger nu SAS sina privatkunder möjligheten att betala hela resan med faktura eller dela upp betalningen på upp till 24 månader.SAS tillkännager idag att man startar ett samarbete med Klarna som innebär att SAS kunder kommer få fler möjligheter att betala sin flygresa.

– Vi vill erbjuda våra kunder större valfrihet när det gäller att betala resan och vi tror att många kunder kommer att uppskatta möjligheten att betala med faktura eller delbetala sin resa, säger Christina Ericsson, VP Global Digital Sales på SAS.

Med betalning via faktura kan man betala sin resa inom 14 dagar alternativt välja att dela upp betalningen på upp till 24 månader.

– Denna lösning gör det möjligt för våra resenärer att köpa sin flygbiljett och betala via faktura månaden efter, alternativt dela upp betalningen under en kortare eller längre tid. Vi har valt Klarna som samarbetspartner eftersom de har ett erbjudande som passar SAS kunder och jag ser fram emot ett gott samarbete, säger Christina Ericsson.

– Med vår hjälp blir det både enklare och mer flexibelt för SAS resenärer att köpa sina resor. Vi är mycket stolta över att samarbeta med SAS och över att vi tillsammans kan erbjuda dessa efterfrågade betalningsalternativ, säger Niklas Adalberth vice vd och medgrundare av Klarna.

Till en början kommer det vara möjligt att betala sin resa via faktura och delbetalning i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Österrike, Tyskland och Nederländerna.

Mer information finns på sas.se (http://www.sas.se/allt-om-resan/resevillkor/klarna/?wt.ac=start_delbetalning)

För ytterligare information, kontakta:
Henrik Edström
Pressansvarig, SAS
Telefon: +46 70 997 25 42
E-mail: henrik.edstrom@sas.seSAS är Skandinaviens ledande flygbolag med billigt flyg (http://www.sas.se/Billigt-flyg/) till resmål i Europa, USA och Asien. SAS erbjuder flest lågprisbiljetter (http://www.sas.se/) i Skandinavien, med erbjudanden inom Skandinavien. SAS lågpriskalender (http://www.sas.se/sv/erbjudanden/Lagpriskalender/?WT.ac=start_lagpriskalender) ger en smidig överblick på våra inrikesflyg (http://www.sas.se/Inrikesflyg/) och utrikesflyg (http://www.sas.se/Utrikesflyg/). SAS är medlem i Star Alliance. För mer information, besök www.sas.se.