Første direkte rute mellem Aalborg og Stockholm

August 13, 2013 10:00

Aalborg Lufthavn og SAS fejrer åbningen af den ny direkte rute til Stockholm mandag den 19. august. Ruteåbningen er samtidig premiere på SAS’ første udenrigsrute fra Aalborg siden 80’erne. Mange rejsende har længe efterspurgt en direkte rute og kan nu se frem til at flyve med SAS til Stockholm fire gange ugentlig.Ruteåbningen markeres mandag den 19. august kl. 13.45 med en reception i Aalborg Lufthavn. Ved gaten umiddelbart før afgang vil der være taler ved administrerende direktør Søren Svendsen, Aalborg Lufthavn, og koncerndirektør Flemming Jensen, SAS. Her byder Lufthavnen og SAS også på en forfriskning i form af champagne, jordbær, kaffe og kage.

Tilmelding senest fredag den 16. august:
Salgs- og marketingdirektør Rikke Mølgaard, rikke.molgaard@aal.dk, 27116633.

Da receptionen foregår i gaten og dermed på ’airside’, mødes vi ved check-in området kl. 13.15, hvor der udleveres gæstekort, før vi sammen går igennem Security. Husk pas eller kørekort.

Aalborg Lufthavn  Aalborg Lufthavn er den 3. største lufthavn i Danmark og kunne d. 29. maj 2013 fejre sit 75 års jubilæum med en udvidet og moderne terminal. Aalborg Lufthavns nye store terminalbygning har fået 7.000 kvadratmeter ekstra. Der satses i høj grad på international trafik ud af Aalborg Lufthavn, hvorfor det også er med store forventninger, man ser frem til den 19. august.

SAS i Aalborg   Med direkte fly til Stockholm, som afgår om eftermiddagen mandag, torsdag, fredag og søndag, servicerer SAS for første gang siden 1980’erne kunderne med udenrigsrutefly fra Aalborg. Samarbejdspartner Braathens Regional flyver ruten for SAS med en 50 sæders SAAB2000. Ud over den direkte rute til Stockholm har SAS op til ni daglige afgange mellem Aalborg og København samt charterdestinationer. SAS’ har været i Aalborg Lufthavn siden 1938.