SAS er verdens første med Platinum-nivå i IATA Fast Travel Award

February 15, 2013 14:00

SAS er det første flyselskapet i verden til å oppnå Platinum-nivå i IATA Fast Travel Award. Dette betyr att SAS tilbyr sine passasjerer over åtti prosent av IATAs utvalgte selvbetjeningstilbud til gjennom hele reisen.

For å oppnå Platinum-nivå skal minst åtti prosent av flyselskapets produkter være ulike typer selvbetjeningstjenester som passasjerene kan benytte seg av på flyreisene sine. SAS oppfyller det kravet med god margin og er dermed det første flyselskapet i verden til å motta prisen.

–       Vi er veldig stolte av denne prisen fra IATA. Vi jobber aktivt med hele tiden å forbedre og utvikle løsninger som gjør det enklere og smidigere for våre passasjerer gjennom hele reisen deres. Utmerkelsen er derfor en tydelig bekreftelse på at vi er et flyselskap i teten når det gjelder tidsbesparende løsninger, sier Philip Wågnert, Produkt og utviklingsdirektør i SAS.

IATA har som mål at åtti prosent av alle verdens flypassasjerer i 2020 skal tilbys en komplett mulighet til å velge selvbetjeningstjenester på sine reiser. Dette vil skape en enklere og raskere flyt gjennom hele flyreisens prosess fra A til Å.

For informasjon om IATA Fast Travel Award se www.IATA.org.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt Knut Morten Johansen, informasjonssjef i Norge
Telefon: 95719211 og  e-mail: knut-morten.johansen@sas.noSAS er Skandinavias ledende flyselskap med billige flybilletter (http://www.sas.no/lavpriskalender/) til destinasjoner (http://www.sas.no/reise/) i Europa, USA og Asia. SAS tilbyr flest lavprisbilletter i Skandinavia med flypriser internt i Skandinavia. SAS’ lavpriskalender gir et smidig overblikk på både innenriksfly og utenriksfly. SAS er medlem av Star Alliance. For mer informasjon, besøk www.sas.no.