SAS flyger direkt mellan Stockholm och Madrid

March 20, 2013 09:00

Med start den första juli börjar SAS flyga direkt mellan Stockholm Arlanda och Madrid. Den nya linjen är ett komplement till de avgångar SAS erbjuder från Köpenhamn till Madrid. Därmed erbjuder SAS upp till tio avgångar i veckan mellan Skandinavien och Madrid.Den första juli börjar SAS flyga direkt mellan Stockholm och Madrid (http://www.sas.se/resmal/madrid/flyg/) två dagar i veckan. Avgång från Arlanda är på måndagar kl 9.15 med retur från Madrid kl 14.05. På fredagar avgår flyget kl 7.10 på morgonen från Arlanda, med en retur från Madrid kl 15.50. SAS planerar att flyga med en Boeing 737 och flygtiden är beräknad till 3h och 50 minuter.

–       Vi vet att många av våra kunder vill resa med SAS oavsett om de reser i tjänster eller på semester. Vi är därför glada över att vi kan erbjuda en tidtabell mellan Arlanda och Madrid som passar både affärsresenären som vill starta veckan i Madrid och de som önskar en längre weekendvistelse på orten, säger Joakim Landholm, kommersiell chef på SAS.

Hittills har SAS lanserat 47 nya flyglinjer under 2013. De nya linjerna från Stockholm Arlanda är Vilnius, Innsbruck, Pula, Palermo, Cagliari, Thessaloniki, Tel Aviv, Pristina och Alanya. De nya från Göteborg är Nice och Pristina. Läs mer på www.sas.se under resmål.

För ytterligare information, kontakta:

Malin Selander
Pressansvarig Sverige, SAS
Telefon: +46 70997 4065
E-mail: malin.selander@sas.seSAS är Skandinaviens ledande flygbolag med billigt flyg (http://www.sas.se/Billigt-flyg/) till resmål i Europa, USA och Asien. SAS erbjuder flest lågprisbiljetter (http://www.sas.se/) i Skandinavien, med flygpriser inom Skandinavien, SAS lågpriskalender (http://www.sas.se/sv/erbjudanden/Lagpriskalender/?WT.ac=start_lagpriskalender) ger en smidig överblick på våra inrikesflyg (http://www.sas.se/Inrikesflyg/) och utrikesflyg (http://www.sas.se/Utrikesflyg/). SAS är medlem i Star Alliance. För mer information, besök www.sas.se.