SAS fortsatt i verdenstoppen på punktlighet

February 21, 2013 12:10

SAS ligger stadig i verdenstoppen på punktlighet. I følge FlightStats landet 87,91 prosent av alle SAS fly i 2012 på tid. Det har gitt selskapet en andreplass i kategorien Major European Airlines og en tredjeplass i kategorien Major International Airlines. I tillegg fikk Star Alliance en andreplass i den nye gruppen Airline Alliance.—Selv om SAS i denne omgang er forbigått kategorien Major European Airlines så viser det flotte resultatet at SAS år etter år leverer en imponerende punktlighet. Derfor er det igjen et fantastisk godt resultat og jeg er stolt av alle medarbeidere som leverer supergod kvalitet hver eneste dag. Det viser seg måned etter måned at engagement, fokus og hardt arbeid gir resultater og plasserer oss i verdenstoppen hva gjelder punktlighet. Dette resultatet er en hyllest til alle medarbeidere, sier Flemming Jensen, sjef for Operations, og gratulerer samtidig vinnerne i hver kategori med sine topplasseringer.

Japan Airlines tok førsteplassen av de store internasjonale selskapene, Polske LOT var det mest punktlige blant de største europeiske selskapene, mens Aegean Airlines gjorde det best blant mindre, regionale flyselskaper i Europa.

— I tillegg til en trygg reise er en punktlig ankomst noe av det beste vi kan gi kundene våre. Tid er viktig. Vi ønsker at passasjerene våre, uansett hva deres mål med reisen er, skal komme fram til avtalt tid. Det viser denne målingen at vi klarer. Nå skal vi jobbe mot gull i 2013, sier Flemming Jensen.