SAS og Disneys samarbeid når nye høyder med dekorert fly

September 25, 2013 07:00

Som en del av SAS og Disneys nordiske samarbeid om animasjonsfilmen “Fly” har SAS foliert et av sine fly med karakterer fra filmen. Disneys ”Fly” har Norgespremiere 18. oktober, men det dekorerte flyet er allerede i luften nå og vil fly med Disney-motivene fram til midten av mai 2014.I forbindelse med lanseringen av den nye animasjonsfilmen “Fly” samarbeider Disney med SAS i Norge, Sverige, Danmark og Finland. I tillegg til at SAS synliggjøres på forskjellig vis i forbindelse med lanseringen av filmen på bakken, kommer figurene Dusty, El Chupacabra og Rochelle opp i luften med SAS, på en Boeing 737-800.

– I samarbeidet med Disney kan vi tilby noe utover det vanlige til våre kunder, og utsmykkingen av et fly med Disneys figurerer er en ganske stor begivenhet. Vi håper at mange får muligheten til å se flyet og selvfølgelig reise med det, sier Stefan Hedelius, strategi- og markedssjef i SAS.

Sammen med figurene på flykroppen kan passasjerene nyte godt av de allerede eksisterende fordelene som hører til en SAS-reise for barn og barnefamilier; som barnerabatter på de fleste SAS-billetter, leketøy og spill ombord samt reiser med ledsager for barn mellom 5-12 år som reiser alene.

– Disney og SAS deler engasjementet for familiene og ambisjonen om å skape positive opplevelser for dem som anvender våre produkter. Med tanke på filmens tema er det ekstra morsomt at denne spesielle plattformen er en del av kommunikasjonen, sier Anna Glanmark, markedsdirektør The Walt Disney Company Nordic.

18,5 x 4,4 meter dekaler
Ved folieringen ble 15 til 16 paneler av folie plassert på flykroppen. Og nå er det hele 18,5 x 4,4 meter dekaler på begge sider av flyet.

Flyet, med registreringsnummer LN-RCY, flyer i hele SAS’ nettverk i Skandinavia og Europa, og kan følges via Flightradar24 (http://www.flightradar24.com/#60,15/6?&_suid=13799346309870514521485380854).

Pressemøte
I oktober vil SAS og Disney invitere til pressemøte i Oslo med blant annet fremvisning av det folierte flyet. Mer informasjon kommer om kort tid.

Les mere om samarbeidet og det folierte flyet på www.flysas.com/SAS-and-Disney.

For ytterligere informasjon, kontakt:
Tormod Sandstø
Pressekontakt SAS
E-post: tormod.sandsto@sas.no

Om Disney Fly
Fra en verden over «Biler» kommer Disneys «Fly», en spenningsfylt 3D animert eventyrkomedie med Dusty, et fly som drømmer om å konkurrere som et racerfly. Men Dusty er ikke akkurat laget for å konkurrere og i tillegg har han høydeskrekk. Derfor oppsøker han et pensjonert krigsfly som hjelper Dusty å kvalifisere seg til å utfordre ligaens tittelforsvarer. Dustys mot blir satt på den ultimate test når han forsøker å nå nye høyder han aldri har drømt var mulig, og gir en trollbundet verden inspirasjon til å sveve.

Disneys ”Fly” har norsk kinopremiere 18. oktober.SAS er Skandinavias ledende flyselskap med daglige flyreiser (http://www.sas.no/) til destinasjoner i Europa, USA og Asia. SAS er medlem av Star Alliance og kan sammen med 26 partnere tilby over 1300 reisemål (http://www.sas.no/reise/) i over 190 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no.