SAS öppnar fem nya sommardestinationer från Göteborg

November 25, 2013 08:15

SAS gör sommaren 2014 en ambitiös satsning på fem nya destinationer från Göteborg. Nästa sommar kommer man kunna flyga direkt till Palma de Mallorca, Aten, Alicante, Pula och Berlin från Göteborg Landvetter Airport.De nya destinationerna kommer med i SAS sommarprogram för 2014 som släpps idag. Nästa sommar kommer man med SAS kunna flyga direkt till några av de populäraste stränderna vid Medelhavet, men också till storstäderna Berlin och Aten från Göteborg Landvetter Airport.

– Jag är mycket glad över att kunna presentera SAS fem nya sommardestinationer från Göteborg. Efterfrågan på direktlinjer från Göteborg är hög och jag hoppas att våra nya destinationer kommer vara uppskattade av alla resande här i regionen. Vi har ett nära samarbete med Göteborg Landvetter Airport och ser att det är en expansiv region med stor efterfrågan på ett brett utbud av direktlinjer inom Europa, säger Ann-Charlotte Widén, storkundsansvarig för SAS i västsverige.

På Göteborg Landvetter Airport välkomnar man SAS sommarsatsning och understryker den stora efterfrågan för resande som finns under sommarmånaderna.

– Det är fantastiskt glädjande att vår största flygbolagsoperatör på Landvetter satsar vidare och erbjuder våra resenärer ett ännu större utbud i sommar. Vi hade ett rekordstort resande från Göteborg Landvetter Airport förra sommaren. SAS är med och skapar förutsättningar för en ny rekordsommar 2014, säger Charlotte Ljunggren, flygplatsdirektör på Göteborg Landvetter Airport.

SAS började 2013 flyga direkt till Nice, Malaga och Split från Göteborg. De linjerna kommer forsätta även nästa sommar. Säljstart för högsommarlinjerna sker successivt från 25 november.

Linjer och datum
Palma de Mallorca (2 juli-13 augusti)
Aten (1 juli-5 augusti)
Alicante (30 juni-1 november)
Pula (1 juli – 5 augusti)
Berlin (30 juni-15 augusti)

För ytterligare information, kontakta:
Henrik Edström
Pressansvarig, SAS
Telefon: 070 997 25 42
E-mail: henrik.edstrom@sas.seSAS är Skandinaviens ledande flygbolag med billigt flyg (http://www.sas.se/Billigt-flyg/) till resmål i Europa, USA och Asien. SAS erbjuder flest lågprisbiljetter (http://www.sas.se/) i Skandinavien, med erbjudanden inom Skandinavien. SAS lågpriskalender (http://www.sas.se/sv/erbjudanden/Lagpriskalender/?WT.ac=start_lagpriskalender) ger en smidig överblick på våra inrikesflyg (http://www.sas.se/Inrikesflyg/) och utrikesflyg (http://www.sas.se/Utrikesflyg/). SAS är medlem i Star Alliance. För mer information, besök www.sas.se.