SAS satser på sommeren med 34 nye ruter og destinasjoner

November 25, 2013 08:16

SAS lanserer i dag 34 nye sommerruter fra Skandinavia. Ti av disse er helt nye ruter fra norske flyplasser, samt ekstra avganger på allerede populære ruter. Dette er en satsning som møter reisebehovet til dem som også ønsker SAS’ produkter og servicetjenester når man er på ferie- og fritidsreise.De siste tre årene har SAS økt kraftig antallet ruter til feriedestinasjoner fra Skandinavia, og i år blir utvalget enda større. Fra Oslo åpnes seks nye ruter, herunder tre populære Italia-destinasjoner (Venezia, Olbia og Pisa), samt til Chania (Kreta), Larnaca (Kypros) og Biarritz (Frankrike). I tillegg kan reisende fra Bergen, Stavanger og Kristiansand glede seg over nye direkteruter til henholdsvis Alanya og Split.

“- Reisende som velger SAS i jobbsammenheng får nå enda flere muligheter til å velge SAS og våre velkjente og anerkjente service når de også reiser på fritiden. SAS har flere destinasjoner og avganger enn noe annet Skandinavisk selskap, og vi fortsetter å forbedre vårt tilbud til kundene fremover”, sier Eivind Roald, konserndirektør for salg og marked I SAS.

I tillegg til nye ruter, øker også SAS antallet avganger til populære destinasjoner som Split, Dubrovnik, Aten og Alanya. Nye Italia-ruter fra Norge og Skandinavia gjør SAS til det skandinaviske flyselskapet med flest destinasjoner i Italia – totalt ti i tallet.

Tidligere i høst har SAS også presentert flere nye del- og helårsruter fra Norge, blant annet til Aberdeen, Edinburgh og Aalborg. Gjennom 2013 har SAS lansert mer enn 50 nye ruter i Skandinavia og Europa, i tillegg til den populære ruten til San Francisco. Med mer enn 40 nye ruter presentert for 2014 har SAS dermed lansert nærmere 100 nye ruter de siste to årene.

”- Det siste året har vi lykkes i å styrke vår konkurransekraft og sikre økt produktivitet, og dette gir oss muligheten til å åpne mange nye ruter vi kan tilby våre kunder”, sier Eivind Roald.

De nye rutene vil være i salg fra mandag 25. november 2013.

Nye sommerruter fra Norge 2014

Oslo:

· Olbia (04JUL-08AUG)
· Venezia (02JUL-06AUG)
· Pisa (28JUN-09AUG)
· Larnaca (01JUL-12AUG)
· Biarritz (01JUL-12AUG)
· Chania (12APR-11OCT)

Bergen:

· Alanya (02JUL-06AUG)
· Billund (28JUN-16AUG)

Stavanger: