SAS tilbyr ny betalingsmåte til privatkunder

December 5, 2013 12:40

SAS’ privatkunder har hittil betalt for reiser med debet- og kredittkort og via nettbank. Nå gir SAS som et av de første flyselskapene i Europa privatkunder muligheten til å betale reisen med faktura eller på avbetaling i opp til 24 måneder.I dag inngår SAS et samarbeid med e-handelsvirksomheten Klarna, som tilbyr online betalingsløsninger til virksomheter. Samarbeidet gir kundene muligheten til å betale reiser med faktura eller alternativt å avbetale på avdrag i opp til 24 måneder.

– Vi vil tilby våre kunder større valgfrihet, når det gjelder betaling av reisen, og vi forventer at mange vil sette pris på muligheten til å kunne betale med faktura eller på avbetaling, sier direktør for digital salg og marketing, Christina Ericsson i SAS, og fortsetter:

– Vi har valgt Klarna som samarbeidspartner, da de har en løsning som passer til det behovet SAS’ kunder har. Jeg ser frem til et godt samarbeid, sier Christina Ericsson.

– Med vår hjelp blir det både enklere og mer fleksibelt for SAS sine kunder å kjøpe reiser. Vi er stolte over å samarbeide med SAS og at vi sammen kan gjøre det mulig for kundene å få adgang til ettertraktede betalingsmuligheter, sier Niklas Adalberth, underdirektør og medstifter av Klarna.

I første omgang vil det være mulig å betale for reiser via faktura og delbetaling i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Østerrike, Tyskland og Holland.

Les mere her: http://www.sas.no/Alt-om-reisen/Reisevilkar/Klarna/

For ytterligere informasjon, kontakt:
Tormod Sandstø
Pressekontakt SAS
Telefon: +47 95 71 85 86
E-post: tormod.sandsto@sas.noSAS er Skandinavias ledende flyselskap (http://www.sas.se/) med daglige avganger til destinasjoner (http://www.sas.se/resmal/) i Europa, USA og Asia. SAS er medlem av Star Alliance™ og kan sammen med 27 partnere tilby over 1300 reisemål verden over i 195 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no

facebook.com/SAS (http://www.facebook.com/SAS) og twitter.com/SAS (http://www.twitter.com/SAS)