SAS: To nye ruter direkte til Stockholm fra Aalborg og Billund

May 16, 2013 07:00

I morgen fredag den 17. maj åbner SAS for billetsalget til to helt nye ruter mellem Billund og Stockholm samt Aalborg og Stockholm. Ruterne, som åbner i august, giver SAS’ kunder en attraktiv og stærk løsning fra de vigtige jyske lufthavne til den svenske hovedstad.SAS har allerede annonceret 47 nye ruter i 2013 og kommer nu med to ekstra til kunderne tæt på de store jyske lufthavne Billund og Aalborg. Mellem Aalborg og Stockholm åbner SAS fire ugentlige eftermiddagsafgange, og mellem Billund og Stockholm bliver det til to daglige afgange hele ugen (undtagen lørdag).

– Allerede nu har vi fået meget positive tilbagemeldinger fra kunderne, som anerkender, at vi har leveret en stærk løsning for det jyske erhvervsliv. De tre byer vil også hver for sig trække turister. Billund har Legoland, Aalborg har smukke Nordjylland og Stockholm er en af Nordens mest attraktive storbyer lige nu, siger Joakim Landholm, koncerndirektør SAS Commercial.

SAS har en samarbejdsaftale med Braathens Regional, som omfatter seks fly ud fra Stockholm. Alle frekvenser mellem Jylland og Stockholm skal betjenes af Braathens Regional med en 50 sæders SAAB2000.

– De to nye ruter er et godt eksempel på, at SAS i langt højere grad kan gribe kommercielle muligheder til fordel for vores kunder. Billund-Stockholm er en perfekt løsning til erhvervspendlere, og Aalborg-ruten giver øget fleksibilitet til vores kunder omkring Aalborg og er desuden et rigtig godt supplement til ruten via København, siger Joakim Landholm.

De nye ruter giver mere end 100 ugentlige afgange fra Jylland til Stockholm. Den 18. august er første afgang mellem Billund og Stockholm, mens Aalborg-Stockholm har premiere den 19. august.

Tidstabel
Billund-Stockholm (Arlanda)
Mandag til fredag kl. 6.40
Mandag til fredag og søndag kl. 18.30

Stockholm (Arlanda)-Billund
Mandag til torsdag og søndag kl. 16.35
Fredag kl. 16.25
Søndag til torsdag kl. 20.25.

Aalborg-Stockholm (Arlanda)
Mandag, torsdag, fredag og søndag kl. 14.45 (kl. 14.40 om fredagen).

Stockholm (Arlanda)-Aalborg
Mandag, torsdag, fredag og søndag kl. 12.55 (kl. 12.50 om fredagen).

For yderligere information om SAS ruter gå til http://www.sas.dk

For yderligere information kontakt venligst:
SAS’ presseafdeling på telefon 32 32 31 35SAS er skandinaviens største flyselskab med billige fly (http://www.sas.dk/billige-flybilletter/) til destinationer i Skandinavien, Europa, USA og Asien.  SAS lavpriskalender giver nemt et overblik over vores indenrigs (http://www.sas.dk/indenrigsfly/) og internationale flyvninger. SAS er medlem af Star Alliance.