Take off for nyt SAS i Europa

June 4, 2013 07:00

Søndag den 9. juni er der premiere på SAS nye servicekoncept. SAS Go og SAS Plus erstatter nu Business Class, Economy Extra og Economy Class. Skiftet er en offensiv satsning mod at skabe Europas mest moderne rejseoplevelse. En smidig salgsstart blev gennemført i weekenden.Det nye servicekoncept er udarbejdet i tæt dialog med såvel kunder som medarbejdere, og mange af forslagene kommer fra webforummet My SAS Idea.

– De serviceklasser, som blev skabt for 30 år siden, afspejler ikke de behov, vi ser dag. Tid er en mangelvare på en helt anden måde for de fleste. Rejsende efterspørger tidseffektivitet og attraktive priser uden skjulte udgifter. Med SAS Go og SAS Plus møder vi begge disse behov, siger koncernchef Richard Gustafson, SAS.

Tilpasset dem, som rejser ofte

Hver femte rejsende i Danmark flyver mere end fem gange årligt, og tallet stiger. Mens flyrejsen traditionelt har været opdelt i forretnings- og fritidsrejsende, så er der sket et skift. De passagerer, der rejser ofte, efterspørger nu den samme oplevelse uanset rejsens formål.

– SAS vigtigste opgave er at flyve kunderne derhen, de vil og når de vil – på en enkel måde. Den moderne rejsende søger en enkelthed og smidighed på rejsen, uanset om de rejser privat eller med jobbet. Det tilgodeser SAS nu med de to nye attraktive serviceklasser, siger Rickard Gustafson.

Priserne for SAS Go kan sammenlignes med priserne på de tidligere Economy-billetter. Når det gælder SAS Plus, får kunderne nu mere for pengene, eftersom startprisen er ca. 30 procent lavere end startprisen på de aktuelle fleksible produkter, Business Class og Economy Extra.

En rejse fra København til London, som før begyndte på 3208 kr. i Economy Extra, begynder i SAS Plus på 1699 kr. København-Billund begyndte før på 1589 kr. i Economy Extra og koster nu i SAS Plus 1099 kr.

Alt indgår i prisen

Der er inkluderet mere i prisen i de nye serviceklasser end tidligere. I SAS Go indgår altid en in-checket kuffert uden ekstra betaling, aviser, kaffe eller te ombord samt flere tidsbesparende tjenester som mobil-check-in og sædevalg. Foruden alle fordelene i SAS Go kan rejsende på SAS Plus tage en ekstra in-checket kuffert med uden merbetaling, benytte SAS Fast Track og lounges, nyde måltid og drikkevarer gratis ombord og få dobbelt op på EuroBonus-point. På alle indenrigsflyvninger serveres et morgenmåltid.

Skiftet til SAS Go og Plus indebærer også et helt nyt koncept ombord, hvor den traditionelle bakke med flymad erstattes af en café i luften. Med introduktionen af ”Our Café” vil SAS for første gang tilbyde det samme udbud til alle passagerer ombord.

Fakta om SAS Go og SAS Plus

SAS Go – meget SAS Plus – mere

· 24 timers fortrydelsesret · 24 timers fortrydelsesret
· Billetten kan ændres mod · Billetten kan ændres og