Vintertid: SAS åbner til Bremen og Humberside

October 27, 2013 13:15

I dag træder SAS’ trafikprogram for vinteren i kraft, og SAS præsenterer to nye Europa-ruter. I november genåbner Bangkok.Søndag den 28. oktober åbner SAS en direkte rute til den tyske storby Bremen med seks ugentlige afgange. Dagen efter har ruten til olie- og energibyen Humberside i Nordengland premiere.

SAS er det eneste flyselskab med direkte ruter København-Bremen og København-Humberside. Begge ruter er især attraktive for forretningsrejsende, som også kan opnå gode forbindelser videre i SAS’ netværk.

– Vi ser frem til at tilbyde direkte adgang til destinationerne og samtidig gøre rejsen lettere for vores kunder. Vi forventer, at især forretningsrejsende vil benytte ruterne, men forudser også, at flere ferierejsende vil besøge disse spændende storbyer, siger kommerciel koncerndirektør Joakim Landholm, SAS.
Bangkok genåbner
Når højsæsonen sætter ind for rejser til Asien, genåbner SAS ruten mellem København og Bangkok først med tre ugentlige afgange og siden, når efterspørgslen er størst, med fire.

Tidsplan (lokale tider)
Bremen
Ruten er helårlig og åbner den 28. oktober. Ruten betjenes med en 50-sæders CRJ alle dage undtagen lørdag.
København-Bremen: 19.45-20.45, Bremen-København: 21.15-22.15
Humberside
Ruten er helårlig og åbner den 28. oktober. Ruten betjenes med en 50-sæders CRJ.
København-Humberside alle hverdage undtagen tirsdag: 18.10-18.45, søndag: 13.50-14.25
Humberside-København alle hverdage undtagen tirsdag: 19.15-21.50, søndag: 14.55-17.30
Bangkok
Ruten åbner den 22. november og er åben i vintersæsonen. SAS flyver med en Airbus 340.
København-Bangkok mandag, onsdag og fredag: 22.50-15.20. I perioden 10. december til 18. februar flyver SAS en ekstra ugentlig afgang tirsdag.
Bangkok-København onsdag, fredag og søndag: 00.25-06.25. I perioden 10. december til 20. februar flyver SAS en ekstra ugentlig afgang torsdag.SAS er Skandinaviens førende flyselskab (http://www.sas.dk/) med daglige afgange til populære destinationer som London (http://www.sas.dk/London/fly/), Amsterdam (http://www.sas.dk/Amsterdam/fly/) og Paris (http://www.sas.dk/Paris/fly/). SAS er medlem af Star Alliance (http://www.staralliance.com/en/) ™, og sammen med vores 28 partnere flyver vi til over 1328 destinationer på verdensplan i 195 lande.