SAS åbner tre nye ferieruter til Spanien

May 13, 2014 07:30

Som en del af rutenyhederne for vintertrafikprogrammet 2014/15 lancerer SAS tre nye ferieruter fra danske lufthavne til Spanien. Fra København får SAS’ kunder en ny ferierute til Las Palmas, mens rejsende fra Aalborg og Billund får direkte adgang til Malaga. Dermed kan de jyske rejsende for første gang flyve med SAS på ferie i vintersæsonen.SAS fortsætter med at skrue op for antallet af ferieruter fra danske lufthavne. Tirsdag den 13. maj åbner SAS for billetsalget til tre helt nye vinterruter mellem danske lufthavne og populære spanske feriebyer. Til vinter kan rejsende fra København se frem til en ugentlig afgang til Grand Canarias hovedby Las Palmas, mens de jyske rejsende fra Aalborg og Billund får en ugentlig afgang til Solkystens hovedby Malaga. Det er første gang, SAS åbner ferieruter fra jyske lufthavne i vintersæsonen.

– Allerede nu kan vi se, at de jyske rejsende har taget rigtig godt imod vores præmiere på sommerferieruter fra Aalborg og Billund. Derfor er vi glade for nu også at kunne tilbyde en feriedestination i vinterprogrammet, siger koncerndirektør med ansvar for ruteudvikling, Joakim Landholm, SAS.

De to ruter til Malaga åbner den 20. december, mens ruten fra København til Las Palmas åbner den 1. november.

Med de tre nye ferieruter flyver SAS i 2014 otte ruter til seks destinationer i Spanien: København-Palma de Mallorca, København-Barcelona, København-Madrid, København-Malaga, København-Alicante, København – Las Palmas, Aalborg-Malaga og Billund-Malaga.

SAS åbner i vintersæsonen i alt syv nye ruter fra Skandinavien og kommer dermed op på 53 nye ruter i 2014.

Mere til Billund og Aalborg
I tillæg til åbningen af de nye vinterruter fortsætter fire ruter fra sommerprogrammet ind i vintertrafikprogrammet – enten som helårsruter eller som ekstra ruter i juleferien. Således kan rejsende fra København blandt andet rejse på storbyferie til Barcelona over jul og nytår. Desuden fortsætter Aalborg-Oslo som helårsrute.

Som en del af vinterprogrammet øger SAS fra fem til seks daglige afgange på ruten mellem Billund og København, hvilket giver endnu bedre forbindelser videre fra København til blandt andet USA.

Tidsplan
København-Las Palmas: 1. nov 2014 til 28. marts 2015, afgang lørdag
Aalborg-Malaga: 20. dec 2014 til 3. jan 2015 og 7. feb til 28. marts 2015, afgang lørdag
Billund-Malaga: 20. dec 2014til 3. jan. 2015 og 7. feb til 28. marts 2015, afgang lørdag

Udvidelser

Helårsruter
København-Alanya, København-Leeds, København- Linköping og Aalborg-Oslo

I juleferien
København-Barcelona og København-Thessaloniki

Indenrigs
Billund-København øges fra fem til seks daglige afgange

For yderligere information kontakt venligst:
SAS’ presseafdeling, 3232 3135SAS er Skandinaviens førende flyselskab (http://www.sas.dk/) med daglige afgange til populære destinationer som London (http://www.sas.dk/London/fly/), Amsterdam (http://www.sas.dk/Amsterdam/fly/) og Paris (http://www.sas.dk/Paris/fly/). SAS er medlem af Star Alliance (http://www.staralliance.com/en/) ™, og sammen med vores 27 partnere flyver vi til over 1300 destinationer på verdensplan i 195 lande.