SAS EuroBonus firar 1 miljon medlemmar i Sverige

May 5, 2014 10:15

SAS EuroBonus är ett av Nordens största lojalitetsprogram där medlemmarna kan tjäna poäng på köp av allt från flygresor, hotell och hyrbilar till kläder. Nu firar SAS EuroBonus 1 miljon medlemmar i Sverige och den offensiva satsningen på EuroBonus fortsätter.   Den miljonte medlemmen i Sverige är Klara Nordström, 21 år från Luleå, som älskar att resa på långa resor utanför Europa och som också värdesätter att flyga till Stockholm över helgen för att träffa vänner. Klara är en del av den målgrupp som SAS satsar på, nämligen människor i Skandinavien som reser mycket och som värdesätter ett enkelt resande.

– Först och främst hjärtligt välkommen och grattis till Klara! Vi ökar antalet medlemmar och partners i snabb takt och i framtiden kan Klara och våra övriga medlemmar förvänta sig unika förmåner och fortsatt lojalitet från SAS. EuroBonus är inte bara förmånligt för våra frekventa resenärer, utan alla våra medlemmar kan koppla sitt medlemskap till ett betalkort och på så sätt bidrar vardagsinköpen till drömresan, säger Nils Lindhe, Vice President Loyalty på SAS.

Under våren 2014 har SAS lanserat flera nyheter för sina medlemmar, såsom den nya nivån EuroBonus Diamond, nya förmåner för Guld- och Silvermedlemmar och nya samarbeten med attraktiva partners. SAS EuroBonusprogram har utvecklats från ett flygbonusprogram till att nu vara ett brett lojalitetsprogram som återspeglar hela medlemmens vardag – både på resan och hemmaplan.Genom att belöna EuroBonus-medlemmarna och förenkla deras vardag ökar den ömsesidiga lojaliteten, vilket skapar ökade intäkter för SAS.

EuroBonus har idag nästan 3,4 miljoner medlemmar, cirka 31 partners inom resebranschen och mer än 50 partners i andra branscher. Varje år bokar EuroBonus-medlemmar cirka 1,6 miljoner resor för Eurobonus-poäng där de populäraste destinationerna är:

1. London
2. New York
3. Paris
4. Nice
5. Rom

SAS EuroBonus har medlemmar i alla åldrar där den yngsta medlemmen är en norsk pojke som föddes i april 2014. Målet är att SAS EuroBonus ska ha 5 miljoner medlemmar 2015.

Antal EuroBonus-medlemmar:
Sverige:1 miljon
Norge: Nära 1 miljon
Danmark: Mer än 600 000
Övriga länder: Mer än 700 000

För ytterligare information, kontakta:
Henrik Edström
Pressansvarig SAS
Telefon: 070 997 25 42
E-mail: henrik.edstrom@sas.seSAS är Skandinaviens ledande flygbolag (http://www.sas.se/) med dagliga flygresor till destinationer (http://www.sas.se/resmal/) i Europa, USA och Asien. SAS är medlem i Star Alliance™ och kan tillsammans med 27 partners erbjuda över 1300 resmål världen över i 193 länder. För mer information, besök www.sas.se.