SAS langrutefly får nye topmoderne kabiner

May 28, 2014 10:30

SAS fornyer interiøret på langruteflåden med nye stole, nyt underholdningssystem samt trådløst internet og viser nu de første billeder af den nye kabine.Som en del af et større flådefornyelsesprogram opgraderer SAS kabinerne på syv af sine 12 Airbus 330/340. Interiørdesignet er topmoderne og komforten forbedres væsentligt i kabinen, som udrustes med nye stole på alle serviceklasser. For at gøre rejseoplevelsen endnu bedre for passagererne installeres et nyt on-demand underholdningssystem med store skærme i HD-kvalitet og trådløst internet.

Materialer og farver er nøje udvalgt for at skabe en rolig og imødekommende atmosfære. Sæderne på SAS Go og SAS Plus er indrettet med smarte opbevaringslommer, som giver ekstra plads. På SAS Business har alle pladser direkte adgang til midtergangen, og sæderne kan lægges helt fladt ned. Alle senge bliver udstyret med linned og dyner fra den førende madrasproducent Hästens.

– SAS’ kunder får en helt ny rejseoplevelse med vores opgraderede kabiner. Det nye interiør er designet efter de frekvente rejsendes særlige behov og styrker vores kundetilbud markant, siger koncernchef Rickard Gustafson, SAS.

Det første fly med ny kabine planlægger SAS at sætte i trafik i begyndelsen af 2015 og i løbet af et år vil størstedelen af SAS’ langrutefly være indrettet med nye kabiner. SAS har langruter til destinationerne New York, Chicago, Washington, San Francisco, Beijing, Shanghai, Tokyo og Houston (fra august 2015).

Udvikling af langruteflåden
SAS offentliggjorde i juni 2013 planerne om en gennemgribende fornyelse af hele langruteflåden de kommende år. Syv eksisterende fly i langruteflåden opgraderes og 12 nye fly kommer til fra efteråret 2015. Fornyelsesplanen indebærer:

–          Opgradering af kabinerne på syv Airbus 330/340
–          Fire nye Airbus 330-300 Enhanced, som leveres 2015 og 2016
–          Otte Airbus 350-900 som leveres fra 2018 og option på yderligere seks

Detaljer omkring nye kabiner
Trådløs internetopkobling er tilgængelig i hele flyet.

SAS Go
Konfiguration: 2-4-2
Pitch: 31”/32”
On-demand underholdningssystem med 9” HD-skærme