SAS lanserer Fast Track på Værnes og Sola

March 13, 2014 08:13

Fra mandag 31. mars vil SAS tilby sine reisende en enda enklere og mer effektiv reise ved åpning av Fast Track på Trondheim lufthavn, Værnes og Stavanger lufthavn, Sola.SAS jobber hele tiden med å utvikle effektive tjenester og produkter som gir de reisende en bedre og enklere reise. Muligheten til å unngå kø og å passere sikkerhetskontrollen raskere gjennom Fast Track er blant de servicetjenestene de reisende setter mest pris på, og nå etableres dette ved to nye lufthavner. Fra før finnes i Norge Fast Track på Oslo lufthavn, og SAS har lenge ønsket å tilby denne tjenesten også til reisende fra andre byer:

”Vi er svært fornøyd med den kommende åpning en av ny Fast Track i Stavanger og Trondheim, og SAS kan nå tilby sine kunder en enda enklere og mer effektiv reise. Rutene til og fra Trondheim og Stavanger er blant de mest trafikkerte, og vi vet at mange av våre kunder setter pris på effektive servicetjenester. Dette er blant flere tiltak som EuroBonus-medlemmer og Plus-reisende vil nyte godt av, og i høst åpnet også Fast Track innenlands på OSL. Senere i år følger Bergen etter og i sommer vil vi åpne en egen innenrikslounge på Oslo Lufthavn. Alt i alt en rekke fordeler og tjenester til gode for reisende med SAS”, sier Eivind Roald, konserndirektør Salg og Marked, SAS.

SAS har jobbet tett med Avinor og flypassene for å få i stand det nye servicetilbudet på Sola og Værnes:

”Vi er glade over å nå kunne åpne Fast Track i sikkerhetskontrollen på Stavanger lufthavn Sola og Trondheim lufthavn Værnes. Åpningen er et resultat av et godt samarbeid mellom Avinor og flyselskapene, og vi vet at mange reisende er opptatt av dette servicetilbudet.  Fast Track finnes allerede på Oslo Lufthavn, og vi ser nå fram til å kunne tilby dette til reisende også i fra andre flyplasser i landet”, sier Lasse Bardal, Avinor.

SAS-reisende i Norge har dermed i løpet av kort tid fått tilgang til en rekke nye fordeler, blant annet gjennom opphevelse av forbudet mot EuroBonus, åpning av Fast Track innenriks på Oslo lufthavn, og nå også den samme tjenesten på to nye lufthavner. Dette inngår i en lang rekke produkter og tjenester SAS tilbyr sine kunder for en bedre og enklere reise.

Fast Track vil bli tilgjengelig for SAS-reisende med Plus-billett, EuroBonus Gull- og Diamantmedlemmer, samt Sølvmedlemmer i utvalgte perioder.

For ytterligere informasjon, kontakt:
Tormod Sandstø
Pressekontakt SAS
Telefon: +47 95 71 85 86
E-post: tormod.sandsto@sas.noSAS er Skandinavias ledende flyselskap (http://www.sas.se/) med daglige avganger til destinasjoner (http://www.sas.se/resmal/) i Europa, USA og Asia. SAS er medlem av Star Alliance™ og kan sammen med 27 partnere tilby over 1300 reisemål verden over i 195 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no

facebook.com/SAS (http://www.facebook.com/SAS) og twitter.com/SAS (http://www.twitter.com/SAS)