SAS sænker priserne på bagage

April 28, 2014 10:00

Mindst ét stykke bagage er altid inkluderet i billetprisen på rejser med SAS. Nu reducerer SAS priserne på ekstra bagage samtidig med, at prismodellen og reglerne for specialbagage forenkles.Den markante prisnedsættelse gælder for alle typer bagage uanset mål med en maksimalvægt på 23 kg, som købes på internettet eller ved SAS Self Service-automater.

– Med det her tilbud, gør vi flyrejsen billigere og enklere for rejsende med ekstra bagage, siger Snorre Andresen, produkt- og udviklingsdirektør i SAS.

Betydelig forenkling på specialbagage
Forenklingen inkluderer også alle typer specialbagage eksempelvis ski, golfudstyr, cykler, fiskeudstyr og musikinstrumenter. Maksimalvægten på 23 kg (32 kg på Business Class) er det eneste, der gælder, forudsat den fysiske plads i flytypen tillader det.

– Vi har lyttet til vores kunders ønsker og kan nu med glæde tilbyde den enkleste prismodel for alle typer bagage. Selv et stort surfbræt kan nu indgå i passagernes fribagage på rejser med SAS, siger Snorre Andresen.

SAS fragter mange millioner stykker bagage hvert år, og af de kunder som har behov for ekstra bagage medbringer typisk ski, golfudstyr, cykler og ekstra kufferter.

Priser i Danmark
Manuelt        Online/automat                 Rabat v/ self service (vs. førpris)
Indenrigs       299 kr.           189 kr.                                37%
Europa          449 kr.           349 kr.                                30%