SAS starter flygninger fra Stavanger til Houston

March 31, 2014 12:35

SAS starter flygninger fra Stavanger til Houston 20. august. SAS imøtekommer med dette et ønske fra toneangivende aktører i oljebransjen om bedre forbindelser mellom Norge og Skandinavia til Houston, Texas og andre veien.-   Ruteetableringen er et skreddersydd produkt til et definert marked med et spesielt reisebehov, sier Eivind Roald konserndirektør for salg og marked i SAS, som har hatt løpende dialog med de mest aktuelle kundene.

Ruten vil flys med en businessversjon av Boeing 737-700, og ha et SAS Long Haul Business Class konsept om bord, med kun 44 komfortable business seter, moderne underholdningssystem og fullservice måltider og servering.

–    Den gunstige tidtabellen gir gode forbindelser i hele Skandinavia begge veier, samt at Houston er et knutepunkt sør- og vestover til bl.a. Mexico, Los Angeles, Dallas og Phoenix med Star Alliance, sier Eivind Roald.

SAS har inngått en såkalt wetlease-avtale med selskapet PrivatAir som har denne spesialversjonen av Boeing 737-700. Flyet vil være malt i SAS’ karakteristiske farger og logo.

Ruten starter den 20. august, like i forkant av den store oljemessen i Stavanger, Offshore Northern Seas (ONS). Salgsdato for ruten er fra 29. april, og vil gå daglig unntatt lørdager.

For ytterligere informasjon, kontakt:

Tormod Sandstø
Pressekontakt SAS
Telefon: +47 95 71 85 86
E-post: tormod.sandsto@sas.noSAS er Skandinavias ledende flyselskap (http://www.sas.se/) med daglige avganger til destinasjoner (http://www.sas.se/resmal/) i Europa, USA og Asia. SAS er medlem av Star Alliance™ og kan sammen med 27 partnere tilby over 1300 reisemål verden over i 195 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no

facebook.com/SAS (http://www.facebook.com/SAS) og twitter.com/SAS (http://www.twitter.com/SAS)