Miljoner unika resetips med SAS

December 21, 2015 10:00

Nu lanserar SAS Remap – en helt ny funktion i SAS app där SAS kunder enkelt och visuellt kan skapa och dela sina personliga reseguider med andra resenärer. Därmed fortsätter SAS utveckla innovativa lösningar som gör livet enklare för sina kunder.

Fler än 1,8 miljoner resenärer använder SAS app för att exempelvis boka flyg, checka in, få sitt boardingkort, se sitt Eurobonus-saldo eller läsa tidningar. SAS app har flera gånger utsetts till bästa flyg-app, senast i oktober 2015. Med den nya funktionen, Remap, fortsätter SAS utveckla innovativa lösningar som gör resan enklare för kunderna. Remap är den första digitala plattformen där du kan skapa unika och personliga reseguider med egna och vänners tips samlade på samma ställe.

– Många av våra kunder reser mycket och har därför många erfarenheter och tips att dela med sig av. De bästa och mest unika restipsen får man oftast från vänner i sin omgivning och därför är vi stolta att kunna erbjuda en ny digital lösning som gör det möjligt att på ett snabbt och enkelt sätt dela reserfarenheter med vänner och bekanta. säger Eivind Roald, kommersiell chef på SAS.

Under “My maps” i SAS app, kan resenärer skapa egna kartor med unika resetips till destinationer över hela världen och samtidigt samla dem på ett och samma ställe. Kartan kan sedan delas via exempelvis Facebook, SMS eller via e-post så att vänner också kan addera sina resetips i samma karta. Därför kan Remap resultera i miljontals skräddarsydda reseguider som resenärer kan redigera och dela med varandra. När resetipsen har placerats på kartan är det även möjligt att få vägbeskrivningar till platsen. Se mer information se här:

Du kan ta emot och se andras reseguider utan SAS app, men för att få den bästa upplevelsen behöver Remap öppnas via appen. SAS app och denna nya funktion är fullt tillgängliga för alla Eurobonus-medlemmar, 4,2 miljoner personer. Den som önskar bli medlem kan enkelt bli det via SAS app som laddas ner gratis i App Store och Google Play.

För mer information kontakta:

SAS Pressjour