SAS åbner til Miami

November 10, 2015 07:00

Billetterne til SAS’ nye direkte ruter til Miami fra København og Oslo er nu klar til salg.  Med de to nye ruter kommer SAS til at flyve dagligt til Miami fra Skandinavien og tilbyder 190.000 sæder årligt til og fra destinationen, som er SAS’ syvende i USA. Ruterne har premiere fra Oslo og København henholdsvis den 28. og 29. september 2016.

Helårsruterne til Miami International Airport vil blive betjent med en Airbus 330-300, som er indrettet med helt ny og topmoderne kabine. Afgang fra København er tre gange ugentligt mandag, torsdag og lørdag og fra Oslo fire gange ugentligt tirsdag, onsdag, fredag og søndag. Ruterne styrker SAS position på det amerikanske marked; i 2016 har SAS 6.600 flyvninger mellem USA og Skandinavien og tilbyder totalt 1,75 millioner sæder – heraf 190.000 mellem Miami og de to skandinaviske hovedstæder.

– SAS tilbyder flere afgange til Miami fra Skandinavien end noget andet selskab, og vi sørger for at give kunderne en ekstra god rejseoplevelse. Før rejsen og i lufthavnen kan kunderne benytte tidsbesparende digitale løsninger, fast tracks og selvfølgelig blive forkælet i vores lounges. Om bord kan kunderne nyde komforten i vores helt nye fly og lækre kabiner, og sådan fortsætter vi med at levere på vores løfte om at gøre livet enklere for de frekvente rejsende, siger koncerndirektør Eivind Roald, SAS.

Miami lufthavn ligger blot 13 km fra Miami downtown, og der er enkel og hurtig adgang til og fra lufthavnen med metro, tog og bus. Miami er med sit tropiske klima og lækre strande en attraktiv destination for de skandinaviske rejsende med højsæson i vinterhalvåret og sommerferieperioden. Byen har desuden den største krydstogtshavn i verden, en ferieform mange rejsende fra Skandinavien benytter sig af. Samtidig er byen et handelscentrum, der tiltrækker erhvervsdrivende fra hele verden.

SAS tilbyder en tidstabel, som er tilpasset afgange og ankomster fra norske og skandinaviske lufthavne via Oslo Lufthavn til Miami. Fra danske, skandinaviske og nordeuropæiske lufthavne er der gode forbindelser via Københavns Lufthavn.

SAS har syv direkte ruter til USA og åbner fire nye i 2016. Udover de to nye ruter fra Oslo og København til Miami, åbner SAS direkte rute fra Stockholm til Los Angeles den 14. marts og fra København til Boston den 29. marts. Miami bliver SAS’ syvende destination i USA.

Billetsalget til Miami åbner den 11. november 2015. Fra København begynder prisen på 4599 DKK.

Tidstabel København-Miami
Fra København: Afrejse mandag, torsdag og lørdag SK953 kl. 9.35 med ankomst i Miami kl. 13.50.
Fra Miami: Afrejse onsdag, fredag og søndag SK954 kl. 15.50 med ankomst i København 7.10 den efterfølgende dag.

Tidstabel Oslo-Miami
Fra Oslo: Afrejse tirsdag, onsdag, fredag og søndag SK955 kl. 9.40 med ankomst i Miami kl. 13.50.
Fra Miami: Afrejse mandag, tirsdag, torsdag og lørdag SK956 kl. 15.50 med ankomst i Oslo kl. 7.05 den efterfølgende dag.

For yderligere oplysninger kontakt venligst
SAS presseafdeling +45 32 32 31 35