SAS åpner åtte nye ruter

October 14, 2015 06:00

Når sommerprogrammet gradvis trer i kraft fra slutten av mars kan SAS kunder se frem til nye direkte helårsruter fra København til Reykjavik, Wien, Krakow og fra Stockholm til Gdansk. Krakow og Wien er populære feriedestinasjoner, mens Reykjavik og Gdansk tiltrekker seg både forretnings- og fritidsreisende.

Nyhetene neste sommer byr også på ettertraktede ferieruter i høysesongen. Til sommeren vil SAS fly fra Stockholm til den greske øyen Mykonos (som den fjerde destinasjonen fra Stockholm til Hellas), fra København til Faro i Portugal, fra Aarhus til Palma de Mallorca og fra Stavanger til Paris.

– SAS har flere destinasjoner og avganger enn noe annet skandinavisk flyselskap, og vi fortsetter hele tiden med å forbedre tilbudet til våre kunder. Vi vet at de frekvente reisende også foretrekker SAS når de reiser på ferie. Derfor åpner vi hver sommer nye ruter til populære feriedestinasjoner, sier konsernsjef Rickard Gustafson, SAS.

I høysesongen juni – august tilbyr SAS over 100.000 flere seter til og fra feriedestinasjoner sammenlignet med i år.

Flere frekvenser fra Oslo

I tillegg til de nye rutene styrker SAS også tilbudet til og fra Oslo.

– I Norge gjør vi en investering ved å basere et nytt ekstra fly på Oslo Lufthavn, noe som gjør det mulig for oss å øke frekvensene på fem viktige forretningsruter. SAS forsterker dermed tilbudet ytterligere til de som reiser ofte, sier Eivind Roald, konserndirektør for kommersiell virksomhet i SAS.

Det blir en ekstra daglig avgang på fem sentrale ruter. Aberdeen og Düsseldorf blir fra april 2016 fløyet to ganger daglig, Brussel og Billund tre ganger daglig, og antall avganger fra Oslo til Bodø økes fra syv til åtte daglige avganger.

I tillegg til de nye direkterutene fra Skandinavia til populære europeiske destinasjoner har SAS nylig lansert nye direkte helårsruter til USA i 2016: fra Oslo til Miami, fra København til Miami og Boston og fra Stockholm til Los Angeles.

Med de nye rutene til USA åpner SAS totalt tolv nye ruter fra skandinaviske flyplasser i 2016. De nye rutene og ekstra avgangene innebærer at SAS i sommersesongen tilbyr mer enn en halv million ekstra seter sammenlignet med i år.

Billettsalget til de nye sommerrutene starter 15. oktober.

Tidstabeller, nye linjer:

København – Wien
Avreise fra København med SK695 mandag, tirsdag, fredag og søndag. I sommerhøysesongen avgang mandag og torsdag. Første avgang 24. mars 2016.

København – Krakow
Avreise fra København med SK1735 onsdag, fredag og søndag. Første avgang 25. mars 2016.

København – Reykjavik (Keflavik lufthavn)
Avreise fra København med SK595 daglig. Første avgang 27. mars 2016.

København – Faro:

Avreise fra København med SK2823 lørdag. Første avgang: 2. april 2016.

Aarhus – Palma de Mallorca:

Avreise fra Aarhus med SK1513 mandag. Første avgang 27. juni 2016.

Stockholm – Gdansk:

Avreise fra Stockholm med SK2759 mandag, tirsdag, onsdag, torsdag, fredag og søndag. I sommerhøysesongen avgang fredag og søndag. Første avgang den 25. mars 2016.

Stockholm – Mykonos

Avreise fra Stockholm med SK2739 lørdag. Første avgang 21. mai 2016.

Stavanger – Paris (CDG)

Avreise fra Stavanger med SK831 mandag og fredag. I sommerhøysesongen avgang mandag og fredag. Første avgang 8. april 2016.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt
SAS pressevakt +47 64 81 88 00

About

SAS is Scandinavia’s largest airline group. Scandinavian Airlines flies to more than 100 destinations within Scandinavia, Europe, North America and Asia. Scandinavian Airlines is a member and one of the founders of the world’s largest global airline alliance – Star Alliance. Together with the 27 members of Star Alliance, SAS flies to more than 1300 destinations in 193 countries worldwide. For more information: www.sasgroup.net