SAS åpner salget: Hong Kong klar for avgang

January 29, 2015 06:00

Billettene til SAS’ nye direkterute mellom Stockholm og Hong Kong bliver lagt ut for salg i dag 29. januar. Ruten får fem ukentlige avganger med forbindelser fra hele Norge, og spesielt fra de største byene Oslo, Stavanger, Bergen og Trondheim. Også Tromsø og Bodø vil med sin non-stop sommerrute til Stockholm bli koblet til en av Asias mest spennende metropoler.

SAS tar av for første gang torsdag 10. september kl.15:00 fra Stockholm. Ruten vil operere fem dager per uke, og flys med SAS’ helt nye langdistansefly Airbus 330 Enhanced som kommer inn i flåten samtidig med ruteåpningen.

– Vi har satt sammen et produkt som er attraktivt for vår frekvente reisende i Skandinavia, både hva angår god service, komfort, wifi, servering ombord, og absolutt også i forhold til reisetider og priser. Med denne direkteruten fortsetter SAS å levere på sin vision om å gjøre livet enklere for våre skandinaviske reisende, og vi er meget stolte og forventningsfulle, sier Eivind Roald, Executive Vice President Commercial, SAS.

Det er SAS’ fjerde direkterute mellom Skandinavia og Asia, og ruten vil ha gode forbindelser til og fra sentrale lufthavner i Europa. SAS er alene om å fly mellom Skandinavia og Hong Kong, som er en av verdens travleste lufthavner, og et viktig logistisk knutepunkt for regionen. Hong Kong er samtidig den største lufthavnen for frakt i verden, og SAS forventer derfor også god utnyttelse av fraktkapasiteten i flyene på den nye ruten.

Efterspørsel på lange flyvninger
– SAS opplever generelt en stigende etterspørsel på langrutene fra Skandinavia, – også til Asia. Mange skandinaviske firma med regionale hovedkontor er plassert nettopp i Hong Kong. Vi ser frem til å ønske alle deres reisende velkommen ombord, siger Eivind Roald.

SAS flyr allerede direkte mellom København og Beijing, Shanghai og Tokyo.

Billettsalget åpner torsdag 29. januar med priser fra NOK 5 699,- tur/retur. I kampanjeperioder vil prisene være fra NOK 4 699,-.

For ytterligere opplysninger, vennligst kontakt:
SAS’ informasjonsavdeling på telefon + 47 64 81 88 00

Fakta om Hong Kong:

• Hong Kong lufthavn ligger på en kunstig øy, og er lett tilgjengelig med tog til og fra Hong Kong/Kowloon.
  • Svenske, norske og danske statsborgere behøver ikke visum for å reise til Hong Kong.
  • Hong Kong er SAS’ fjerde direkte forbindelse til Asia.
  • Hong Kong er den største lufthavnen for frakt i verden, og det er god cargokapasitet på den nye ruten.
  • Hong Kong har en befolkning på syv millioner, og er nabo til den sydkinesiske byen Shenzhen, hvor det bor nesten 10 millioner innbyggere.
  • SAS hadde mellom 1992 og 1999 en direkte rute til Hong Kong fra København.

Ruten blir betjent av en Airbus 330-300 Enhanced med plass til 262 passasjerer. Inntil midten av oktober vil det veksle mellom en A330 Enhanced og en A340.

Tidtabell
ARN 15:00, ankomst HKG 07:20 lokal tid