SAS firar fyra miljoner EuroBonus-medlemmar

August 21, 2015 06:00

Sedan SAS för två år sedan inledde en stor satsning på att utveckla lojalitetsprogrammet SAS EuroBonus har antalet medlemmar ökat snabbt. Nu har SAS EuroBonus fyra miljoner medlemmar, som kan tjäna poäng på köp av allt från flygresor, hotell och hyrbilar till banktjänster och matinköp samt få förmåner och tjänster som gör resandet enklare och bättre. Den medlem som tog SAS EuroBonus över den magiska gränsen är Stig Christiansen från Norge.

Med tydliga mervärden för de som reser ofta och gärna är SAS EuroBonus-program en viktig del i SAS kunderbjudande. Från att ha varit ett flygbonusprogram har SAS EuroBonus utvecklats till ett brett lojalitetsprogram där antalet samarbetspartners ständigt växer.

Antalet medlemmar har sedan nylanseringen ökat med cirka 50 000 i månaden och är nu över fyra miljoner. Medlem nummer fyra miljoner är Stig Christiansen, 27 år från Norge som blev värvad av sin svärfar och som pris får 200 000 EuroBonus-poäng, vilket exempelvis räcker till en flygning i SAS Business till New York för två personer.

– Vi är oerhört stolta över att vi haft en så stark medlemsökning och att vi nu är uppe i fyra miljoner EuroBonus-medlemmar. Det är ett kvitto på att kunderna uppskattar det vi gör, både kring vårt flygerbjudande men även de erbjudanden vi skapar tillsammans med våra samarbetspartners, säger Eivind Roald, kommersiell chef på SAS.

SAS EuroBonus har medlemsnivåerna Bas, Silver, Guld och Diamant där fler och fler medlemmar når högre nivåer vilket ger större fördelar och ett enklare resande. Exempelvis får Guld- och Diamantmedlemmar tillgång till SAS och Star Alliance lounger, extra bagage, Fast Track och kundservice dygnet runt.

– De senaste åren har EuroBonus-medlemmarna varit nöjdare än någonsin och programmet används flitigt. Antalet resor som köps med bonuspoäng har ökat med 20 procent, säger Eivind Roald.

Av SAS totala intäkter kommer cirka 50 procent från medlemmar i SAS EuroBonus.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
SAS pressjour, +46 8 797 29 44