SAS indgår samarbejde med Play Magnus

April 30, 2015 13:08

SAS indgår et globalt samarbejde med Play Magnus AS, og bidrager dermed til at opfylde verdensmesterens ønske om at bringe skak ud i den store verden. Samarbejdet giver SAS’ kunder mulighed for at spille mod Magnus Carlsen, der er den højst rangerende skakspiller nogensinde.

Play Magnus Live Challenge i New York er en konkurrence sponsoreret af SAS, hvor 12 skakspillere fra hele verden, der har kvalificeret sig ved at spille mod Magnus Carlsen i app’en Play Magnus, deltager. Det koncept ønsker SAS nu at give sine Eurobonus medlemmer mulighed for at spille videre på.

–    Play Magnus Live Challenge markerer begyndelsen til et samarbejde, som vi er meget stolte af, og som giver spændende muligheder for vores Eurobonusmedlemmer fremover, siger Eivind Roald, kommerciel direktør i SAS.

Samarbejdsaftalen mellem Play Magnus Live Challenge og SAS omfatter også et arrangement i Oslo senere i år, et såkaldt Simultan Event, hvor flere kvalificerede Eurobonusmedlemmer spiller et parti skak samtidig mod Magnus Carlsen. SAS er blandt de få selskaber, der har wi-fi på sine langrutefly, og rejsende, om bord på fly med opgraderede kabiner, vil derfor kunne spille skak på Play Magnus app’en på rejsen og forsøge sig mod verdensmesteren som enten nybegynder, øvet eller ekspert.

–    Vi ser en innovativ udvikling for os, hvor Eurobonusmedlemmer også kan spille mod hinanden – både på samme fly eller andre fly, som er i luften samtidig, siger Eivind Roald, som også ønsker sig, at Play Magnus app’en i fremtiden bliver en integreret del af SAS’ underholdningssystemer om bord.

Kate Murphy, CEO i Play Magnus AS, glæder sig også over det nye samarbejde og mener, at de to selskaber er et godt match.

–    I Play Magnus vil vi gerne gøre skak tilgængeligt når som helst, hvor som helst , lige meget om det er på mobilen, med et transportabelt skakbræt eller om bord på et SAS fly. Derfor er vi meget begejstrede over det partnerskab, vi har lavet med SAS, der passer godt med vores mission om at bringe skak ud til flere mennesker over hele verden, siger hun og tilføjer:

–    SAS ligger lunt i svinget, når det handler om innovation, og sammen vil vi skabe en god oplevelse for Eurobonusmedlemmerne og samtidig inspirere folk til at finde glæde ved skak.

SAS glæder sig til at ønske skakmesteren og Play Magnus AS velkommen ombord.

For yderligere information kontakt venligst:
SAS’ presseafdeling på telefon 32 32 31 35