SAS: Nu startar sommarprogrammet

March 30, 2015 10:00

SAS startar nu sommarprogrammet för 2015 med flera nya resmål från Skandinavien. Totalt lanseras elva nya linjer och många populära sommardestinationer återkommer.

Den 29 mars startade SAS successivt sitt sommartrafikprogram och totalt öppnar elva helt nya linjer, både från huvudflygplatserna i Skandinavien och regionala flygplatser som Göteborg och Bergen.

– De senaste två åren har vi på SAS öppnat fler än 100 nya linjer. Nyligen öppnade vi försäljningen av den nya direktlinjen mellan Stockholm och Hong Kong med första avgång i september, och vi fortsätter ständigt att förbättra erbjudandet till kunderna, säger Eivind Roald, kommersiell chef på SAS.

SAS kommer i sommar öppna upp linjer till Budapest, Ankara och Faro från Stockholm. Från Göteborg är sommarens nyheter Alanya och Dublin.

– SAS har fler destinationer och avgångar än något annat skandinaviskt flygbolag. Vi vet att våra frekventa resenärer också föredrar att resa med SAS när de reser på semester. Därför erbjuder vi ständigt nya och attraktiva linjer och destinationer, säger Eivind Roald.

Satsar på populära semestermål från Sverige
I sommar ökar SAS antalet flygningar till modestaden Milano och dessutom flyger SAS till andra semesterorter i Italien som Olbia på Sardinien, Pisa, Palermo, Cagliari och Bologna under sommaren. SAS kunder kan också fortsatt resa till Alanya, Pula, Chania och Biarritz och andra spännande destinationer som återöppnar även denna sommar.

Direktflyg från Göteborg till Europa
Franska Nice och spanska Palma de Mallorca är två återkommande turistmål som SAS kunder kan flyga till från Göteborg i sommar.. För de som vill smygstarta sommaren finns extra avgångar till Nice och Palma de Mallorca under påsk

Nya Linjer

Från Sverige

–          Stockholm–Budapest: Avgår tisdag, torsdag, lördag och söndag. Första avgång den 29 mars. Inga avgångar under högsäsong.
–          Stockholm – Riga: Fler avgångar dagligen. Första avgång 29 mars.
–          Stockholm–Faro: Avresa lördag och under högsäsong onsdagar. Första avgång den 4 april.
–          Stockholm–Ankara: Avresa torsdag. Första avgången 2 juli.
–          Göteborg–Alanya (Gazipasa): Avresa onsdag. Första avgången den 1 juli.
–          Göteborg–Dublin: Avresa lördag, och under högsäsong onsdag och söndag. Första avgång den 11 april.

Från Danmark

–          Köpenhamn–Edinburgh: Avgår måndag, onsdag, torsdag, lördag och söndag, och under högsäsong dagligen. Första avgången den 29 mars.
–          Köpenhamn–Ankara: Avresa lördag och under högsäsong måndag och onsdag. Första avgång den 6 juni.
Från Norge

–          Oslo–Salzburg: Avresa lördag. Första avgången den 23 maj.
–          Bergen–Göteborg: Avgår måndag, onsdag och fredag. Första avgång den 30 mars. Inga avgångar under högsäsong.

Återöppningar av sommarlinjer

Sverige
Från Stockholm till Chania, Cagliari, Olbia, Biarritz, Palermo, Pisa, Pristina, Bristol och Bodö, Pula, Bologna. Milano, Alanya.
Från Göteborg till Pula, Nice, Aten, Pristina, Alicante och Palma de Mallorca.

Danmark
Från Köpenhamn till Dubrovnik, Split, Pula, Montpellier, Biarritz, Chania, Thessaloniki, Palermo, Neapel, Pisa, Gazipasa och Alicante.
Från Billund öppnar även Gazipasa i Turkiet igen.

Norge
Från Trondheim till Malaga och Barcelona. Från Bergen till Split, Dubrovnik, Nice, Malaga, Barcelona, men Alanya (Gazipasa).
Från Stavanger till Split, Nice, Malaga, Barcelona och Alanya (Gazipasa).
Från Kristiansand till Split.
Från Oslo till Dubrovnik, Pula, Olbia, Pisa, Palermo och Pristina.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

SAS Pressjour +46 8 797 29 44