Avtal på 1,1 miljarder mellan SAS och Apollo

March 17, 2016 08:30

SAS har förlängt sitt avtal med Apollo rörande charterflyg inom Europa. Avtalet är värt 1,1 miljarder kronor och gäller för sommar och vintersäsongen 2016 – 2017. Samarbetet innebär att SAS tar hand om Apollos kunder från 17 orter i Sverige, Danmark och Norge till 30 destinationer i Europa.

Efter ett över 15 år långt och troget samarbete väljer Apollo ännu en gång SAS som huvudpartner för majoriteten av charterflygningarna från Skandinavien under sommar- och vintersäsongen 2016 – 2017.

– Det känns givetvis jättekul att Apollo återigen har valt SAS som samarbetspartner. SAS vann nyligen flera priser i branschtävlingen Grand Travel Award, bland annat för Bästa Flygbolag Europa, och det tillsammans med Apollos fortsatta förtroende ser vi som ett kvitto på att våra satsningar träffat rätt. Vi ser fram emot att fortsatt välkomna Apollos kunder ombord på våra flygplan, säger Annelie Nässén, global försäljningschef på SAS.

Tack vare SAS flexibla flygplansflotta är det möjligt för Apollo att erbjuda direktflyg från flygplatser både i storstadsregioner och regionalt i Sverige, Norge och Danmark. SAS blir Apollos största externa partner utanför Novair, som är deras eget flygbolag.

– Vi känner oss trygga med SAS som leverantör för våra kunder, och har varit mycket nöjda med deras service under de år vi jobbat ihop. SAS stora flexibilitet är en av de egenskaper vi värderar mest, säger Leif Vase Larsen, nordisk vd för Apollo Travel Group.

Avtalet mellan SAS och Apollo omfattar flygningar från 17 orter i Skandinavien till 30 destinationer i Europa. I Sverige gäller avtalet flygningar från Stockholm Arlanda, Göteborg Landvetter och Malmö Airport.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
SAS pressjour, tel 46 8 797 29 44