SAS åbner Boston-rute i dag

March 29, 2016 10:15

Som en del af SAS’ store ekspension på langdistanceruterne åbner flyselskabet i dag en ny helårsrute fra København til Boston med daglig afgang. SAS er det første flyselskab, som flyver direkte til Boston fra Skandinavien.

SAS har netop klippet snoren på en ny rute fra Stockholm til Los Angeles og begynder til september at flyve til Miami. I forvejen flyver SAS fra Skandinavien til New York, Washington DC, Chicago og San Francisco.

Dermed fortsætter SAS med at styrke sit tilbud til de frekvente rejsende på afgange mellem USA og Skandinavien. I 2016 tilbyder SAS cirka 500 flyvninger alene mellem Boston og København, 6.800 flyvninger mellem USA og Skandinavien eller totalt 1,6 millioner sæder.

– Vi er flyselskabet med det absolut stærkeste tilbud fra Skandinavien til USA. Det sætter vores Nordamerikanske langrute-ekspansion en tyk streg under. København-Boston er vores niende rute og med ruterne fra København og Oslo til Miami, når vi til september op på 11 USA-ruter. Vores fokus er at gøre livet enklere for de frekvente rejsende, og hos dem vokser efterspørgslen efter direkte og fleksible rejsemuligheder til USA, siger koncernchef Rickard Gustafson, SAS.

Ruten åbnes officielt i dag kl. 12.15 i Københavns Lufthavn af USA’s ambassadør Rufus Gifford, der er født og opvokset i Boston, koncerndriftsdirektør i SAS Lars Sandahl Sørensen samt Thomas Woldbye adm. direktør i Københavns Lufthavne.

Ruten København-Boston henvender både til fritidsrejsende og til forretningsrejsende og skal imødekomme et stigende ønske om direkte og daglige afgange fra virksomheder inden for højteknologi, finans, medicinal samt højere læreranstalter. SAS forventer en markant andel rejsende til og fra det øvrige Skandinavien med Københavns Lufthavn som en smidig transferlufthavn.

Ruten flyves indledningsvis med en Boeing 737-800 med 92 sæder. Derefter indsættes permanent en Boeing 737-700 med plads til 86 passagerer heraf 20 Business og 66 Go sæder. Ruten opereres af selskabet PrivatAir med et SAS-malet fly med ny kabinekonfiguration. Afgangs- og ankomsttidspunkterne på ruten er sammensat, så de passer med forbindelser til og fra København og centrale lufthavne i Skandinavien og Nordeuropa fx Bruxelles, Hannover og Düsseldorf.

Tidstabel – København-Boston

Fra København: Afrejse dagligt med SK927 kl. 12:50 med ankomst i Boston kl. 15:20
Fra Boston: Afrejse dagligt med SK928 kl. 17:30 med ankomst efterfølgende dag kl. 7.00

For yderligere oplysninger kontakt venligst