SAS fikk ferdaskrinet og stor heder

January 29, 2016 08:33

SAS har blitt kåret til Årets Reiselivsmarkedsfører av HSMAI, og får dermed det gjeve ferdaskrinet i sin besittelse det neste året. SAS gjorde det meget skarpt under reiselivets Oscarutdeling torsdag kveld, med tre førsteplasser og en hederlig omtale.

– Dette er en heder til de få som jobber i vår markedsavdeling, og de mange medarbeidere i SAS som hver dag gjør en fantastisk innsats for de reisende. De gjør at det blir en sammenheng mellom liv og lære i vårt selskap: Det vi sier i reklamen, er gjenkjennbart i det våre passasjerer opplever, sier Marianne Orderud, markedssjef i SAS.

SAS vant gull i kategoriene samfunnsansvar for SAS Julefly, sosiale medier for SAS rulletrapp og innenfor digitale kampanjer for lanseringen nye langdistansekabiner. I tillegg fikk selskapet såkalt hederlig omtale innenfor kategorien digital vinner for lanseringen av www.scandinaviantraveler.no og magasinet om bord i flyene,

I juryens begrunnelse heter det blant annet at vinneren av ferdaskrinet har befunnet seg nede i en bølgedal, men har klart å snu en negativ trend til positive reslutater. Gjennom offensiv satsing i så vel tradisjonelle medier, som i digitale og sosiale medier, fremstår SAS igjen som en svært viktig aktør innenfor norsk reiseliv.

– En stor takk til vårt reklamebyrå Los&Co, contentbyrået OTW og mediebyrået Mindshare. Det har vært en givende reise å jobbe så grundig på flere plan, med morsomme innovative løsninger som har skapt vellykket oppmerksomhet, sier Marianne Orderud

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt
SAS presseavdeling +47 64 81 88 00

About SAS

SAS is Scandinavia’s largest airline group. Scandinavian Airlines flies to more than 100 destinations within Scandinavia, Europe, North America and Asia. Scandinavian Airlines is a member and one of the founders of the world’s largest global airline alliance – Star Alliance. Together with the 27 members of Star Alliance, SAS flies to more than 1300 destinations in 193 countries worldwide. For more information: www.sasgroup.net

About HSMAI

HSMAI Norway er den norske grenen av Hospitality Sales & Marketing Association International, en kilde for kunnskap, samhold og erkjennelse av ledere som er dedikert til yrkesutvikling, omsetningsvekst, inntektsmaksimering, markedsføring og merkevarebygging.HSMAI Norway inngår i HSMAI Region Europe og HSMAI Global.