SAS i Almedalen 2016

July 1, 2016 12:14

SAS, som i år firar 70 år som Skandinaviens ledande flygbolag, finns på plats i Almedalen 2016. #SASALMEDALEN innehåller bland annat en Pop-Up Café Lounge på Visby flygplats, Elbils shuttle service, fortsatt fokus på biobränsle, USA och SAS interkontinentala expansion tillsammans med fantastiska kampanjpriser under Almedalsveckan.

Med 28 miljoner resenärer och 800 dagliga flygningar är SAS är en viktig del i Skandinaviens infrastruktur. De senaste åren har SAS genomgått en av företagets största interkontinentala expansioner, med flera nya direktlinjer till USA och Asien.

SAS i Gate Almedalen med USA-fokus och unika Almedalserbjudanden – 6 juli
USA ett av SAS huvudteman i Almedalen. Du möter oss i Gate Almedalen, onsdagen 6/7, Strandgatan 6, där vi bland annat visar upp SAS nya Business Class (sleeper) stol. Under veckan kommer SAS även erbjuda unika Almedalspriser till USA.

Från och med i höst har SAS direktlinjer från Skandinavien till Miami, Boston, Los Angeles, New York, Washington DC, Chicago, San Francisco, Peking, Shanghai, Tokyo och Hongkong. SAS visar under veckan även upp vår nya kabin, som nu finns på SAS samtliga långdistansflyg.

Pop-up lounge och Teslor
SAS fokuserar på att göra livet enklare för Skandinaviens resenärer, och erbjuder som en extra service transport till och från flygplatsen i Teslor, som annars går att hyra via SAS samarbetspartner Sixt.  Under veckan (mån-fre) kommer samtliga passagerare som reser från Visby flygplats även att mötas av en Pop-Up version av SAS populära Café Lounge. SAS har nu öppnat Café Lounger på Trondheim, Tromsö, Malmö, Luleå och Ålesund flygplats. Nya EuroBonus-medlemmar kan även vinna en valfri inrikesresa i SAS Plus.

Biobränsle och minskad klimatpåverkan i fokus

SAS har genom kontinuerlig uppdatering av flygplansflottan och ett omfattande klimateffektiviseringsarbete i luften och på marken lyckats minska bolagets totala CO2-utsläpp med ca 15 % sedan 2005. Under samma period har produktionen ökat avsevärt. Förutom detta så är tillgång på biobränsle den viktigaste pusselbiten för att i högre utsträckning kunna minska flygets klimatpåverkan.

SAS deltar även på Dagens Industris mingel på måndagen och tisdagen samt i flera seminarier.

SAS utsågs i senast Grand Travel Awards till ”Bästa transport inrikes”, ”Bästa flygbolag Europa” och ”Bästa flygbolag interkontinental”.

Varmt välkommen att träffa SAS i Almedalen 2016.

#SASALMEDALEN

För ytterligare information, vänligen kontakta:
SAS pressjour, tel 46 8 797 29 44