SAS investerer i dansk luftfart

January 18, 2016 10:20

Indenrigsflyvninger er en vigtig sammenhængskraft i det danske samfund. SAS står for effektive og punktlige rejser på tværs af det danske land og bidrager til samfundets vækst og udvikling med op til 44 daglige afgange mellem regionale lufthavne og København. SAS vil fremme indenrigsrejsen og halverer nu prisen på klippekort.

Rejsende til og fra danske lufthavne har behov for en smidig, effektiv og behagelig rejse og ikke mindst mulighed for fleksibilitet i begge ender. Med et klippekort til flyet, SAS Travel Pass, kan enkeltrejsen gøres for 750 kr. for en fleksibel billet med samme fordele som SAS’ premiumprodukt, SAS Plus. Klippekortet kan bruges til indenrigsrejser mellem Aalborg, Aarhus, Billund og København.

– SAS er gået forrest, når det gælder udviklingen af dansk luftfart og tilgængeligheden til Danmark til glæde for dansk erhvervsliv og institutioner. Vi har længe haft et ønske om, at man fra politisk hold støtter en vækstdagsorden for luftfarten, og er derfor rigtig glade for, at regeringen har sat luftfart på dagsordenen og i dag lancerer en række initiativer for en national luftfartsstrategi, siger direktør for infrastruktur Lars Wigelstorp Andersen, SAS.

– SAS vil naturligvis også tage vores del af opgaven med at udvikle dansk luftfart, nu hvor det konkrete arbejde i dag er skudt i gang. Derfor kommer vi med et særligt attraktivt tilbud til indenrigspendlere i Danmark.

Halv pris på fleksible billetter
Klippekortet, som indeholder 40 rejser, kommer til at koste 30.000 kr. – en rabat på 47 % for rejsende til og fra Billund, Aarhus og København. Klippekortet er tidligere testet blandt rejsende til og fra Aalborg og København. Her bliver prisen reduceret med 6 % fra 32.040 kr. til 30.000 for 40 rejser.

Med klippekortet får kunden fleksible billetter med mulighed for ombooking lige op til afgang, adgang til Fast Track og adgang Lounge. Rejser kunden yderligere fem gange oven i de 40, klippekortet giver adgang til, optjener man et EuroBonus Guldkort. Salget begynder den 18. jan og slutter den 17. feb.

Læs mere om klippekortet her.

SAS indenrigs
SAS har ca. 11.600 årlige indenrigsafgange i Danmark.
SAS flyver med op til 9 daglige afgange mellem København og Aalborg i begge retninger http://www.sas.dk/aalborg/fly/
SAS flyver med op til 8 daglige afgange mellem København og Aarhus i begge retninger http://www.sas.dk/arhus/
SAS flyver med op til 5 daglige afgange mellem København og Billund i begge retninger http://www.sas.dk/billund/

For yderligere oplysninger kontakt venligst