SAS öppnar Café Lounge på Luleå Airport

January 29, 2016 07:00

I april öppnar SAS sin andra Café Lounge i Sverige på Luleå Airport. SAS nya Café Lounger är ett komplement till SAS befintliga lounger och riktar sig till kunder som reser ofta i Skandinavien. Detta betyder att SAS fortsätter presentera nya spännande och tidseffektiva produktnyheter för sina kunder.

I december berättade SAS att de att öppnar sin första Café Loungen i Sverige på Malmö Airport. Nästa loungeöppning sker på Luleå Airport, under april, där Cafe Loungen placeras nära utgångarna till SAS flygningar och är drygt 80 kvadratmeter stor. I Café Loungen erbjuds kunderna en avslappnad miljö där de kan vistas och arbeta effektivt där det också finns gratis trådlöst internet, förfriskningar, fikabröd och frukt.

– Vi fortsätter att stärka produkterbjudandet för de resenärer som reser inrikes i Sverige och öppnar nu ännu en Café Lounge, denna gång på Luleå Airport. På inrikesmarknaden är snabba flöden viktigt för våra kunder och i våra Café Lounger kan de arbeta effektivt in i det sista då loungerna är smart placerade nära gaten, säger Stephanie Smitt Lindberg, chef för produktutveckling på SAS.

SAS Café Lounge är öppen för resenärer i SAS Plus samt Guld- och Diamantmedlemmar i SAS EuroBonus-program. Öppettiderna kommer följa SAS trafikprogram.

SAS har sedan tidigare Café Lounger i Trondheim och Tromsö i Norge och inom kort även på Malmö Airport i Sverige. Fler öppningar av Café Lounger i Sverige och övriga Skandinavien kommer inom en snar framtid. Läs mer om SAS lounger här.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
SAS Pressjour + 46 8 797 29 44