SAS sponsor när svensk musikfestival har premiär i Los Angeles

October 14, 2016 07:49

Den 15 oktober skrivs historia då, Stockholm CA, en helsvensk festival för första gången anordnas i Los Angeles. På scen står bland annat Veronica Maggio, Rebecca & Fiona, Icona Pop, Little Dragon, Otto Knows, Elliphant och Mapei.

SAS som i år fyller 70 och nyss genomfört sin största satsning på USA någonsin, varav en direktlinje mellan Stockholm och Los Angeles och ytterligare 10 direktlinjer mellan USA och Skandinavien, sponsrar nu musikfestivalen Stockholm CA.

Svensk kultur – musik, konst, film, TV, spel och design – fortsätter att vara framstående globalt, och med mer än 4,5 miljoner svenskättlingar i USA (av vilka ca 500,000 bor i Kalifornien) och en ständigt ökande skara svenskar som permanent bosatt sig i landet är svensk och amerikansk kultur mer sammanflätad än någonsin tidigare.

–          Idén med att arrangera en svensk festival i Los Angeles föddes efter att jag hade flyttat till LA på halvtid och med egna ögon kunde följa hur svensk kultur gradvis började få mer och mer utrymme i amerikansk media, berättar Björn Barnekow, en av grundarna till festivalen Stockholm, CA.

Stockholm, CA är ett av många kulturella uttryck som fötts ur denna starka relation länderna emellan. Festivalen äger rum i The Shrine Expo Hall & Grounds arrangeras av 7th & Hill Productions och Goldenvoice.

SAS genom tiderna största expansion till USA och Asien
SAS som genomfört sin största expansion på USA och Asien, öppnade nyligen två direktlinjer mellan Skandinavien och Miami flyger nu till följande destinationer i USA: New York, Chicago, Washington, Los Angeles, Boston, San Fransisco och Miami

Läs gärna mer om SAS direktlinjer till USA och SAS nya kabin.

Mer info om Stockholm_CA
För mer information om festivalen, vänligen kontakta Sandra Nordin, sandranordinpr@gmail.com, 0706-973959.

Biljetter: www.AXS.com/ShrineLA
www.Stockholm-CA.com
facebook.com/StockholmCA
instagram.com/Stockholm_CA