Nu kan du tjäna SAS EuroBonus poäng på 400 nya inköpsställen i Sverige

March 1, 2017 14:07

SAS fortsätter att utveckla och stärka EuroBonus-programmet.  Nu kan SAS 4,7 miljoner medlemmar tjäna poäng i tusen utvalda butiker, caféer och restauranger i Skandinavien, varav 400 platser i Sverige.

SAS EuroBonus har de senaste åren utvecklats från att vara ett resebonusprogram till att bli ett brett lojalitetsprogram, där antalet samarbetspartners hela tiden växer. Medlemmar i SAS EuroBonus får nu ännu fler möjligheter att tjäna EuroBonus-poäng, som sedan kan användas till flygresor, hotellvistelser, bilhyra eller till att handla i SAS EuroBonus shop. Totalt kommer det inom kort att vara runt 400 affärer, restauranger och caféer i Sverige, där medlemmar med ett EuroBonus kort kan tjäna poäng.

– Vi arbetar hela tiden med att förbättra vårt EuroBonus-program och göra det enklare att tjäna in och använda poäng. Därför är vi glada över att nu kunna ge våra medlemmar dessa nya möjligheter att tjäna poäng, säger Stephanie Smitt Lindberg, produkt- och utvecklingschef på SAS

De nya intjäningsmöjligheterna varierar brett och listan är lång. EuroBonus-medlemmar kan till exempel tjäna poäng hos Hästens, Svenssons i Lammhult, Odd Molly och Pontus in the Air på Arlanda. Nu tillkommer flera restauranger, caféer och butiker, som t ex Prinsen, Wienercaféet, Stinas Bageri, Face Stockholm, Helly Hansen, Sand, Burberry, Mulberry, Löplabbet och snart öppnar även Golf Store upp för poängintjäning.

En översikt över aktuella företag där EuroBonus-poäng kan tjänas in finns här och i SAS App under me/EuroBonus/”Where to earn points”.

Möjlighet till dubbla poäng
För att tjäna poäng måste ett EuroBonus-kort utan betalningsfunktion registreras i butikens betalterminal. Genom att sedan betala med ett kombinerat EuroBonus- och betalkort (American Express, MasterCard, Diners eller Travel Cash) tjänar medlemmar således poäng två gånger. Antalet EuroBonus-poäng per 100 SEK varierar mellan 30-100 Extrapoäng.

Möjligheten möjliggörs genom en teknisk lösning från Loyal Solutions som SAS ingått samarbete med.

Med nya intjäningssättet är det även möjligt att tjäna poäng i Danmark och i några butiker i Norge

Om SAS EuroBonus

SAS EuroBonus har idag över 4,7 miljoner medlemmar och är en viktig och uppskattad del av SAS kunderbjudande. EuroBonus har de senaste åren utvecklats till ett brett lojalitetsprogram med ett stort antal samarbetspartners, där antalet fördelar och erbjudanden hela tiden växer.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
SAS pressjour, tel 46 8 797 29 44