Premiere for SAS' nye mad- og drikkekoncept – "New Nordic by SAS"

May 24, 2017 06:30

Nu lancerer SAS “New Nordic by SAS” – et madkoncept med inspiration fra vores rejsende og den nordiske madfilosofi, hvor den lokale oprindelse og sæsonens råvarer er central. Med fokus på funktion, kvalitet, smag og design tilbydes hver rejsende et udvalg af nye smagsoplevelser, som er baseret på friske, lokale råvarer og rene smagsoplevelser emballeret i et nye enkelt design tilpasset livet ombord. Konceptet har premiere den 28. maj på SAS’ indenrigsflyvninger samt på flyvninger i Skandinavien og Europa.

Innovation har været en drivkraft for SAS gennem selskabets 70 år i luften. Nu lanceres SAS’ nye mad- og drikkekoncept på samtlige fly inden for Europa og Skandinavien samt indenrigs. Konceptet er udviklet af SAS’ ansvarlige for mad og drikke i samarbejde med rejsende og kabinepersonalet og er en del af en større opdatering af SAS’ mad- og drikkesortiment, hvor naturlige råvarer og lokale leverandører er i fokus.

– Vi ved, at mad og drikke er en vigtig del af rejseoplevelsen og er glade for at kunne lancere et helt nyt koncept, hvor vi har lagt stor vægt på emballage, madkvalitet, og at oplevelsen i det store hele skal passe i sammenhængen. Vi har gennemarbejdet alt fra emballage til serveringsprocedurer for at give vores rejsende en endnu bedre og mere personlig helhedsoplevelse, siger Stephanie Smitt Lindberg, produkt- og udviklingschef hos SAS.

Det nye design er unikt i branchen og er inspireret af take-away-kulturen. Frokost og middag er emballeret i en terning, som gør det nemt at spise, samtidig med at man arbejder, læser eller ser en film.
I den nye menu indgår bl.a. norsk fjordlaks, svensk lam og dansk kalv sammen med lokalt dyrkede grøntsager og rodfrugter fra Skags gård. Til hovedmåltider serveres også et tilbehør i form af en mættende muffin. Mad og drikkevarer findes nu ombord på skandinaviske og europæiske flyvninger og indgår i prisen på SAS Plus – og kan tilkøbes på SAS Go.

– Vi arbejder hele tiden på at finde lokale producenter, som vi kan indgå et tæt samarbejde med og sammen sørge for at udvikle menuen, så vi serverer sæsonens råvarer, uanset om det drejer sig om brød bagt i stenovn fra Il Fornaio, asparges vokset hos Stenhuse Gård, håndlavet chokolade fra Hedh Escalante eller kartofler dyrket hos Tollby Gård, siger Peter Lawrance, head chef og ansvarlig for menuplanlægning hos SAS.
Det tidligere lancerede snack- og drikkevaresortiment består af premium-produkter fra lokale, skandinaviske leverandører. Favoritterne blandt store internationale varemærker vil fortsat være en del af sortimentet, men den største del vil være fra nogle af Skandinaviens største varemærker.

Det nye mad- og drikkekoncept er en del af SAS New Experience, hvor SAS også opgraderer samtlige fly på kort- og mellemdistancer med nye kabiner og højhastigheds-WiFi.

For yderligere information kontakt venligst SAS’ presseafdeling 4532323135