SAS ett av världens bästa flygbolag enligt Condé Nast Traveler

October 16, 2018 13:45

I över 30 år har resetidningen Condé Nast Traveler bett sina läsare att utse världens bästa destinationer, hotell och flygbolag i tävlingen Readers Choice Awards. I år är SAS med på den åtråvärda listan över världens 20 bästa flygbolag.

Condé Nast Travelers tävling är ansedd i branschen dels för att tidningen i sig håller så hög kvalitet, dessutom tack vare det stora antalet resenärer som röstar varje år, i år 429 000 personer.

-Det finns flera hundra kommersiella flygbolag i världen. Att då rankas som det 16:e bästa i världen är en stor ära. Det visar att våra satsningar har varit rätt men framför allt att våra flera tusen medarbetare har gjort ett fantastiskt fint arbete. Det här är deras pris, säger Karl Sandlund, Executive Vice President Commercial på SAS.

SAS har alltid arbetat med hållbarhet och resupplevelsen. De senaste lanseringarna är nya flygplan, lättare interiörer, matkonceptet New Nordic med säsongsanpassade och lokalt producerade råvaror samt snabbare WiFi ombord på kortdistanserna.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
SAS pressjour, tel 46 8 797 29 44