SAS LANCERER NYT BÆREDYGTIGT COMFORT KIT PÅ BUSINESS CLASS

December 12, 2018 15:45

Fra midten af december kan travelers på SAS Business Class nyde et nyt, bæredygtigt SAS Comfort Kit med produkter fra omhyggeligt udvalgte skandinaviske mærker. Innovativt design, gedigent håndværk og respekt for både sociale og miljømæssige forhold har været udvælgelseskriterierne.

Rejsende kan nu opleve et helt nyt og bæredygtigt SAS Comfort Kit på rejsen til USA eller Asien. Det nye kit med navnet “Selected by SAS” består af specielt udvalgte skandinaviske produkter.

“Vi er stolte over at kunne tilbyde vores rejsende noget eksklusivt, ekstra og unikt. Vores kunder værdsætter høj kvalitet, lokalt design og bæredygtige produkter. Flere af produkterne er desuden blevet designet specifikt til SAS, så de passer til vores kunder og til de ønsker, de har, når de flyver med os på Business Class,” siger Karl Sandlund, Executive Vice President Commercial.

SAS har en lang tradition for at samarbejde med innovative, skandinaviske designere. SAS Comfort Kit består af fem produkter fra fremtrædende, skandinaviske mærker, som samlet skaber den perfekte kombination af produkter til at gøre rejsen behagelig, og som deler en fælles ambition om at støtte og udvikle en bæredygtig livsstil.

“Et af de vigtigste kriterier for vores nye SAS Comfort Kit er, at det skal være bæredygtigt. Eksklusivitet og bæredygtighed kan sagtens gå hånd i hånd, og det er noget, som flere af vores kunder også ønsker,” siger Karl Sandlund.

SAS Comfort Kit vil lægge klar om bord til travelers på SAS Business Class på langdistanceflyvninger mellem Skandinavien og USA eller Asien.

Det nye SAS Comfort Kit indeholder:

• Toilettaske og øjenmaske fra Filippa K, som går efter en helt bæredygtig produktion i 2030. Moderne og stilfuld toilettaske i tre farver: petrol, beige og sort. Diskret, men heldækkende øjenmaske i matchende farve.
  • Mundpleje fra Humble Co., der står bag en tandbørste med skaft af majsstivelse og naturlig tandpasta med frisk mintsmag.
  • Strømper fra Swedish Stockings, der bruger genbrugsmaterialer og miljøvenlige farvestoffer. Bløde og varme strømper i grafitgrå.
  • Hudpleje og læbepomade fra Verso Skincare, der som pioner udfordrer branchens konventioner. Produkterne er fremstillet med så få ingredienser som muligt for at mindske miljøbelastningen. Blødgørende hudcreme, som er tilpasset til klimaet og luftkvaliteten i kabinen. Læbepomade med forfriskende, svag pebermynte.
  • Ørepropper fra Swedsafe, der bruger et højt udviklet kvalitetskontrolsystem til at reducere klimaaftrykket. Diskret farve med perfekt pasform.

//

Vedhæftet er billeder af det nye SAS Comfort Kit, der frit kan bruges ved at kreditere “SAS / OTW”.