SAS mobila sajter i topp bland nordens flygbolag i Googles undersökning

March 8, 2018 11:32

SAS gläds åt att hamna i topp bland flygbolagen i Norden i Googles nyligen genomförda undersökning, där de granskat användarvänlighet och hastighet hos hundratals av Europas mest besökta mobila sajter.

SAS hamnade på en tredeplats totalt i kategorin Travel och fick även ”Best in Class” i kategorin “Product Pages”. SAS hamnar även bland topp 5 i IDG:s lista över de bästa resesajterna.

88 procent av alla svenskar surfar med sin smartphone, och 77 % surfar via sin mobil minst lika mycket eller mer än sin dator. I Googles undersökning, som omfattar omkring 500 Europeiska sajter, rangordnas de tio bästa sajterna i rese-, detaljhandels- och resebranchen i Norden.

–          Vi vet att våra kunder förväntar sig en snabb och smidig mobil upplevelse hos SAS, både via vår mobila hemsida och i SAS App. Vi gläds åt resultatet men kommer hela tiden fortsätta göra förbättringar på SAS hemsidor i alla kanaler, säger Annelie Nässén, Global marknads- och försäljningsdirektör, SAS.

SAS har under det senaste året genomfört stora IT-uppgraderingar och har nu en modern plattform, som kommer att möjliggöra fler smarta digitala lösningar för SAS resenärer i framtiden.

SAS toppar bland flygbolagen i norden. Hela kategorin Travel toppas av Swebus följt av Booking.com och SAS på tredje plats. (Övriga på listan i tur och ordning: 4. NSB, 5. KLM, 6. Ving, 7. Super Saver Travel, 8. Fly Billet, 9. Travel Link och 10. EasyJet.)

Om undersökningen

Hela undersökningen, som granskat totalt omkring 500 sajter i Europa, hittar du här. En sammanfattning av ”Mobile Masters in Denmark, Norway and Sweden” finns här

För ytterligare information, vänligen kontakta:
SAS pressjour, tel 46 8 797 29 44