SVENSKA FOTBOLLFÖRBUNDET VÄLJER SAS

March 28, 2018 15:27

Svenska Fotbollförbundet har valt SAS som partner för inrikes och internationella flygningar.

SAS erbjuder drygt 800 dagliga avgångar till 123 destinationer och tillsammans med Star Alliance ett omfattande nätverk världen över. Detta var några av anledningarna till att Svenska Fotbollförbundet nu valt att teckna avtal med SAS.

– I vår verksamhet har vi behov av flygningar både nationellt och internationellt där en flygpartner med ett brett destinationsnät är en av flera avgörande faktorer. Flexibilitet vid ombokningar och hantering av bagage är viktiga komponenter vid våra landslagssamlingar, säger Mikael Jiffer, marknads- och försäljningschef på SvFF.

– Fotboll är en av våra största och mest älskade idrotter och vi på SAS är mycket stolta över det förtroende vi fått att flyga landslaget till nya framgångar, säger Anders Wahlström, försäljningschef SAS Sverige.

SAS flyger direkt från Skandinavien till en rad fotbollsstäder i Europa. Till sommaren öppnar SAS även nya linjer till Birmingham, Genoa och Verona och ökar antalet avgångar till bland annat Lissabon.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
SAS pressjour, tel 46 8 797 29 44