Topplassering til New Nordic by SAS i Monocle Travel Top 50

October 26, 2018 10:00

’New Nordic by SAS’-matkonseptet, som er laget med fokus på sesongbaserte og lokalproduserte kvalitetsråvarer fra små produsenter, hedres i Monocle Magazines attraktive undersøkelse av de beste initiativene i reisebransjen, Travel Top 50, 2018/2019.

Hvert år offentliggjør det berømte livsstils- og reisemagasinet Monocle Magazine sin attraktive undersøkelse, Travel Top 50, som er en samling og guide til de beste initiativene og produktene som skiller seg ut på kvalitet og innovasjon.

I Travel Top 50 for 2018/2019 kommer matkonseptet ’New Nordic by SAS’ på 16. plass. Monocle Magazine har kåret SAS-konseptet til ”Best in-flight meal packaging” og fremhever spesielt de sesongbaserte og lokalproduserte råvarene, funksjonaliteten og innovasjonen i designen av ’SAS Kuben’, som menyene serveres i, og ikke minst de unike pralinene/sjokoladene.

– Hver dag sørger tusenvis av SAS-medarbeidere for at våre passasjerer får en service og en opplevelse i toppklasse. Det er deres fortjeneste at vi oppnår flotte resultater, og den flotte plassering viser også at våre initiativer og arbeidet med å utvikle produkter og service for den moderne reisende er riktig, sier Karl Sandlund, Executive Vice President Commercial i SAS.

New Nordic by SAS løfter smaksopplevelsene ombord i flyene våre til nye høyder. Menyene består av skandinaviske spesialiteter med en vri, og der det er mulig bruker vi økologiske råvarer og bærekraftig fisk og skalldyr.

– Det er hard konkurranse i fly- og reisebransjen, og både store og små aktører introduserer hele tiden nyskapende og fantastiske produkter. At SAS blir rangert som nummer 16 av Monocle Magazine, som er eksperter på utviklingen i bransjen, er derfor en stor ære sier Karl Sandlund.

Matkonseptet New Nordic by SAS tilbys på over 80 000 flyvninger hvert år. Menyene er inkludert i reisen for passasjerer som reiser i SAS PLUS på kortdistanseflyvninger på over 80 minutter. Passasjerer som reiser i SAS Go på skandinaviske og europeiske flyvninger over 80 minutter kan forhåndsbestille matkonseptet.

Ytterligere informasjon, kontakt SAS på + 47 64 81 88 00

SAS er Skandinavias største flyselskap med daglige flyvninger til destinasjoner i Skandinavia, Europa, USA og Asia. SAS er medlem av  Star Alliance  ™ og sammen med våre 26 partnere flyr vi til mer enn 1300 destinasjoner i 193 land. For mere information, se  http://www.sas.no