Inställda flyg på grund av pilotstrejk i Danmark, Norge och Sverige

April 28, 2019 12:00

Vi beklagar djupt att våra kunder drabbas av den pågående pilotstrejken, som leder till förseningar och inställda flyg. På grund av den pågående konflikten ställs nu ytterligare avgångar in under måndagen och tisdagen.

Totalt beräknas det drabba ca 61 000 passagerare när 667 avgångar ställs in i hela Skandinavien på måndag. På tisdagen är det ca 49 000 passagerare som påverkas av 546 inställda avgångar (se tabell nedan). Vi gör allt vi kan för att hjälpa våra resenärer som drabbas av den pågående pilotstrejken. SAS strävar efter att nå en lösning så snart som möjligt för att minimera att fler kunder påverkas.

Flygningar som utförs av SAS samarbetspartners omfattas inte av strejken.

Fri om- och avbokning av biljetter gäller till och med den 5 maj för de passagerare som känner en oro för att deras reseplanering påverkas av den pågående strejken.

Detaljerad information om av -och ombokningsregler och rättigheter finns på SAS hemsida https://www.sas.se/trafikinformation/storningar/

Traffic disruptions due to pilot strike in Denmark, Norway and Sweden

We deeply regret that our customers are affected by the ongoing pilot strike when SAS now cancels flights on Monday and Tuesday. The strike will affect an additional 61 000 passengers on Monday when 667 flights are cancelled across Scandinavia. On Tuesday 49 000 passengers and 546 departures will be affected.

SAS is striving to reach a solution as quickly as possible to prevent additional inconveniences for traveler. Flights operated by SAS’ partners will not be affected by the strike.

We’re doing everything we can to help our passengers. There is a dedicated page for all information concerning traffic disruptions, passenger rights, booking, rebooking and refunds.

Canceled departures No. of passengers
Friday April 26 673 72 300
Saturday April 27 329 33 912
Sunday April 28 587 63 360