75 år stolte år i luften

August 1, 2021 15:13

For 75 år siden i dag, 1. august, så SAS dagens lys og er stolte av å ha fraktet passasjerer til, fra og innen Skandinavia i alle de årene. Skandinavia ville ikke vært det samme i dag uten et sterkt skandinavisk flyselskap, og vi skal naturligvis fortsette å spille en nøkkelrolle innen skandinavisk infrastruktur også i fremtiden.

Innovasjon har vært en naturlig del av SAS i alle disse årene. Fra verdens første flygning over Nordpolen, for å korte ned flytiden mellom kontinenter, til dagens og fremtidens satsing mot bærekraftig luftfart.

Våre nyeste stoltheter i SAS-flåten flyr med enda mer komfort, mindre støy og opptil 30% lavere kulldioksidutslipp – og er bare ett av mange initiativer på reisen mot bærekraftig luftfart. Denne reisen er helt avgjørende, og SAS skal i samarbeid med hele økosystemet beholde ledertrøyen på i dette arbeidet.

SAS er et selskap og i en bransje som lever av å bringe verden samme – vi har muligheten til å bygge broer og bidra til kunnskap og forståelse når mennesker møtes.

En varm takk til alle som har vært med å skape og heie på SAS gjennom 75 år. Vi gleder oss til de neste årene!

Bi3706_rgb_SAS_A330_Bild_4.jpg