75 stolte år i luften

August 1, 2021 15:12

SAS så dagens lys for første gang for 75 år siden i dag, den 1. august. Siden da har SAS stolt fløjet passagerer til, fra og rundt i Skandinavien. Skandinavien havde ikke været det samme i dag, uden et stærkt, skandinavisk flyselskab. Derfor vil vi naturligvis, fortsat opretholde vores position som en hovedaktør i den skandinaviske infrastruktur, også ind i fremtiden.

Innovation har altid været en naturlig del af SAS. Fra da vi var de første til at flyve over Nordpolen – og derved forkorte rejsetiden mellem kontinenter – til vores nuværende fokus og dedikation til, at gøre flyindustrien mere bæredygtig.

De nyeste fly i SAS-flåden, er endnu mere komfortable, er mindre støjende og reducerer CO2-udslippet med op til 30 %. De nye fly udgør blot et af mange initiativer på rejsen mod mere bæredygtig luftfart - en rejse, der er afgørende for en bæredygtig fremtid og en rejse hvor SAS, i samarbejde med hele økosystemet, fortsat vil have en aktiv og ledende rolle.

SAS er en virksomhed i en branche, som lever af at forbinde verden – vi skaber en unik mulighed for, at bygge broer og bidrager derved til, at viden og forståelse deles, igennem at mennesker mødes.

Et varmt tak til alle, der har været med til at skabe og heppe på SAS, i 75 år. Vi glæder os til de næste mange år, sammen med jer!

Bi3706_rgb_SAS_A330_Bild_4.jpg