Kammarkollegiet förlänger avtal med SAS

March 11, 2022 08:00

Kammarkollegiet har valt att förlänga avtalet om inrikes flygresor med SAS till maj 2023. Det nya avtalet är en förlängning av det som började gälla i maj 2021.

Upphandlingen gjordes helt utifrån miljökriterier som flygplansflottans snittålder, insatser som gjorts för att öka andelen biobränslen och andra alternativa hållbara bränslen, samt engagemang i nästa generations klimatneutrala flygplan som drivs med el- och/eller hybridteknolog.

– Vi är stolta och glada över att Kammarkollegiet väljer att förlänga avtalet med SAS. Inte minst är det ett resultat av SAS långsiktiga och ambitiösa hållbarhetsarbete, där målet är att reducera utsläppen med 25 procent till 2025. Vi fortsätter fasa in nya bränsleeffektiva flygplan och därför har vi nu en av Europas modernaste flygplansflottor. De nya flygplanen kommer att ge våra kunder ett bekvämare och mer hållbart sätt att resa säger Karl Sandlund, kommersiell direktör, SAS.

SAS erbjuder resenärer en attraktiv tidtabell som binder samman norra och södra Sverige och ett nätverk som ökar tillgängligheten till övriga Skandinavien och världen.

Förlängningen av avtalet börjar gälla med start den 1 maj 2022.

Images

SAS-Scandinavian Airlines - A320neo-6 (002).jpgSAS-Scandinavian Airlines-Traffic Program-A320neo.jpg